Att.........


..... säga att jag är förbannad är lindrigt sagt...
Hjärnan håller på å brinna upp....... 😖
Vadan denna ilska undrar ni säkert??
Jo, ett jävla daltande med svenska folket......

Nu är det sååååå jävla synd om alla som blivit arbetslösa att nu slopas allt vad krav heter.
Varken regler för a-kassa eller jobbsökande gäller längre å karensdagarna är slopade.
Fy FAAN säger jag !!!
Då kan dom betala ut mina karensdagar sen november oxå !!
Nu kan du anmäla dig till a-kassa å få ersättning utan att ha betalat in en jävla krona eller varit med en minimumtid !!!
Är du så jävla dum att du inte anmäler dig till a-kassan när du får jobb i händelse att du blir arbetslös så får du skylla dig själv.

Tyvärr tog Reinfeltarslet bort kravet att vara med i facket för att få a-kassa så man kan få sin a-kassa å ändå spy sin galla över sossepacket.
Det är bara att ställa sig sist i ledet å göra rätt för sig innan man får sin a-kassa.
Ha ångest över att få ihop timmar tillräckligt för att få nya dagar. 
Slita med 2 jobb för att inte behöva stämpla mer än nödvändigt.....
Men det är väl skillnad på arbetslösa å arbetslösa antar jag.....

Jag hamnade i en tråd på fb av en numer fd fb vän.
Han spydde sin galla över alla lata arbetslösa som som hellre går hemma än arbetar.
En av hans anhängare till denna åsikt tyckte att alla lata jävla bidragstagare kunde kröka rygg lite för att förtjäna bidragen....
Fy FAAN vilken rutten människosyn.......  😡
Är vi tillbaka på 30 talet??
Jag förklarade att ingen jävel går hemma med a-kassa frivilligt om man få ett arbete men han menar att man kan säga nej till anvisat arbete å ändå få sin a-kassa.
Men det stämmer INTE !!!
Du ska MYCKET goda skäl för att tacka nej till ett erbjudet arbete, gör du det en gång till ryker ett antal a-kassedagar osv.
Jag plockade bort honom från vänlistan vilket jag borde gjort för flera år sen men bättre sent än aldrig.

Å stackars alla som måste sitta hemma isolerade, huuuuuur ska dom klara sig??
Allt från ångesthantering till hur man ska hålla sig sysselsatt.
Så då hoppar det in käcka pysselexperter  på Nyhetsmorgon å så nån träningsexpert för stackars människor som inte får gå till gymmet.
Är man så totalt blåst att man inte kan sysselsätta sig eller träna på egen hand utan dessa s k experter??
Måste det daddas så intill löjlighetens gräns med svenska folket??
Välkommen till de arbetslösa skara.....
Välkommen till de kroniskt sjukas tillvaro...... 
Välkommen till alla de som står utanför samhället å många gånger bara får stå å titta på utifrån oavsett orsak, jag har varit där själv så jag vet hur det känns.
Välkommen till verkligheten för tusentals människor......
Får vi några ångesthanteringstips när ekonomin går åt helvete?
Knappast......

Idag läste jag dessutom en artikel ang Lilla Hjärtat- hon som inte fick fylla 4 år....som dog hos sin mamma i slutet av januari.
Analys av hennes hår visar att hon drogats i flera månader innan hon dog, orsak var förmodligen en stor dos lugnande av nån drog.
FY FAAN VILKET JÄVLA AS !!! 😡
En sån människa har förbrukat sin rätt att vistas på jordskorpan !!!
Hon kunde varit en glad liten 4 åring som fått bo i ett rosa rum hos dom som älskade henne som sin egen men kammarrätten i Jönköping tyckte det var bättre hos mamman..... 
Magen vänder sig ut å in när man tänker på det, jag vet ju vilka som var hennes familjehem.

Vårstädningen har fortsatt idag, jag har 2 kliniskt rena badrum där jag skrubbat från golv till tak.
Hallen åkte med i bara farten, nu är det sovrum å resten av vardagsrummet imorrn.
Jädrans vad det blåste ett tag, jag trodde taket skulle lyfta sent i eftermiddag, det bara dånade ute.
Ska väl blåsa imorrn oxå men det gör inget, jag har inget som ska ut.
Men planeringen för påsk är ändrad så jag får in å handla imorrn av mina gamla arbetsgivare då han har lax för 199 kr/kg.

Nu blir det dokumentären Scandinavian Star......
Kommer så väl ihåg den fasansfulla branden mellan Norge å Danmark.

HA EN BRA KVÄLL !!
 


Kommentarer

Populära inlägg