Sommarvärmen......





......... är på väg bort.......
Har varit helt ljuvligt idag men nu mulnar det på, nån droppe känns oxå.
Slängde mig i brassestolen igår när jag kom från stan, så skönt att ligga 2 timmar.
Bytte om, tog bilen in till Ingelstad för en snabb runda på dryga 3 km men det är som att dra höger ben ur kvicksand när jag springer.
Jag har ju rätt ont i den foten, om det är det som gör det, jag vet inte.
Men tog mig runt på skaplig tid iaf, bättre än inget.

Innan jag gav mig av så ringde min pappa, han var på sjukan å skulle på röntgen efter att han föll förra tisdagen på köksgolvet.
Dagen efter så hade han ju svårt att stödja på benen, hans egna ssk ville skicka honom direkt till röntgen men en läkare som gjorde hembesök tyckte dom kunde avvakta.
Han fick en liten smidig rullstol å det har gått bra, han har inte haft så ont (har han sagt iaf..)
Men så igår så skickade dom in honom, jag ringde vid 19 tiden men då väntade han ftf på en röntgen å sen hörde jag inget mer.

Men så ringer biståndshandläggaren mig kl 9 imorse å undrar hur vi gör med mamma eftersom pappa ftf är på sjukhus.
Va??!! Jag visste inte ens att han var kvar men det bestämdes att vi skulle få in henne på korttidsboende i Bghm då hon är dement å inte klarar sig själv.
Hon tycker hon gör det men det gör hon inte........
Jag ringer upp hemtjänsten kl 14 när jag var tillbaka från stan, då får jag veta att han är inlagd å ska opereras ikväll.

VA??!!!! Inte en enda person har ringt från sjukhuset å informerat mig el syrran om nånting öht.....
Varken att han var inlagd eller att han ska opereras.
Då har han en fraktur på lårbenet å har haft det sen förra tisdagen, i TIO dagar !!
Så han ska få en spik-skruv isatt enl uppgift.
Hans ssk hade rätt, han skulle varit in på röntgen direkt.
Han säger att han inte haft så ont men den enda förklaringen är ju att han redan har så stark smärtlindring av Fentanylplåster för kotkompressioner att det har tagit bort det mesta av den smärtan oxå.
Men nu är det op ikväll, prel utskrivningsdag är tisdag men bara för att han får komma hem då så behöver inte mamma göra det utan att han får ta igen sig.
Vi har ju önskat det för honom, att få avlastning då vi bor långt bort men man kan ju inte tvinga nån men kanske han inser att det är bra med avlastning nån vecka i månaden.

Så det blev telefon hela eftermiddagen efter att jag kom hem från arbetsförmågeutredningen.
Denna veckan började med rent administrativa uppgifter på dator å det gick "rätt" bra.
Jag är ju inte så van vid sånt men man kan ju alltid lära sig.
Ons-tors har jag "pysslat" vilket är ett riktigt skällsord för dom men får mig är det pyssel.
Fick vika små askar som italienskan å lill-loppan gjorde drösavis med på fritids.
Torsdag har jag gjort orientalisk bokbindning, riktigt kul faktiskt, har 2 fina anteckningsböcker med mig hem.
Syftet med "pysslet" är för dom att se finmotorik, om man kan följa konstruktioner, orka hålla fokus å slutföra mm.
Jag fick återgå till datorn idag, börjat med skapa omslag till askar så jag fick till en fin liten presentask, gjorde locket till en.
På måndag ska jag göra botten, man får klippa å klistra bilder, att det ska vara bilder på alla sidor, att dom hamnar rätt när man väl viker ihop dom osv.
Det tråkiga är ju begränsningen på utskrift, vanlig A4 papper men datorjobbet är ju detsamma men ändå.

Hörsnäckorna funkar hyfsat bra, det ekar ftf i mitt huvud, ibland mer, ibland mindre.
Men när jag pratar i telefonen får den ju tuppjuck fullständigt, jag vet inte hur jag ska lösa det.
Har ju tid 18e maj men så länge kan jag inte vänta om det ska vara så meckigt.

Ikväll blir det grillad Svenneflinta med sallad å tzatsiki
Lör- Fish'n'chips med egen remouladsås.
Sön- Cowboygryta med bröd.

HA EN BRA KVÄLL !!



Kommentarer

Populära inlägg