Det.......


.... är riktigt aprilväder...
Det kan inte bestämma sig för om det ska regna eller vara soligt men då får man både ock samma dag 😄
Men det har regnat riktigt inatt, vi fick 5 mm gångna natten.
Myyyycket välbehövligt, är väl en månad eller mer sen det regnade här å hemma på ön.
Men det behövs mer men det bestämmer ju väderguden, inte vi vanliga dödliga å tur är väl det.

Har inte ids att slå på datorn sen jag betalade räkningar å deklarerade i söndags.
Så nu har skattmasen fått sitt för gångna året, prudentlig som man är å i tid oxå.
Drog ut en runda i söndags, knappa 7 km på en timme.
Ett fantastiskt väder var det, så skönt att vara ute å springa-gå.
Gick betydligt bättre att springa i söndags, kvicksanden runt hö ben hade släppt, nu var det bara stel telefonstolpe men det ger sig kanske det oxå.

Igår så var det dags att påbörja vecka 2 på Ability, där utredningen görs.
Har fått mer datorjobb,  vi har börjat spåna på förvaringsaskar till ett brädspel.
Så jag fick göra en mall i ett program, leta bilder, det ska passas in, bilder på alla sidor så man får tänka till för att det inte ska hamna fel när man väl viker ihop det.
Printa ut en prototyp på vanligt A4, sen printa ut på tapetväv (baksidan då..) som vi får från en färg å tapetaffär i Växjö.
Utgångna rullar, jättebra till såna saker.
Det är en del datorjobb, en del pyssel & knåp, passar mig perfekt.
Nu kan man ju inte kanske "pyssla" på ett riktigt jobb men man kan omsätta det till ett riktigt jobb med liknande uppgifter.
Jag kan inte fortsätta med mat, kafé å restaurangbranschen å då får man testa annat.

Tyvärr har även han som håller i det blivit permitterad så nu blir det bara 3 dagar/vecka.
Mån-tis-tors så imorrn är jag ledig, ska städa av lite, hiva ur sängkläderna osv....
Men på torsdags slutar vi vid lunch, men utöver det så tycker jag det är synd att det blir så lite tid.
Jag hade velat ha mer tid med det, att komma in i det mera men så är det.

Har varit hos Sir James å fått nålar.
När jag klädde mig kom han med ett hushållspapper å började badda i pannan, då hade blodvite uppstått med nålen han satte på hjässan.
Hade varit snyggt att komma in på CG med blod rinnandes i pannan 😄

Pappa skrivs ut imorrn om dom kan samordna allt, annars torsdag, det var vårdplanering idag.
Jag blev i söndags lovad att bli uppringd när så skulle ske men det ringde inte nån så jag fick ringa själv när jag kom hem.
Utökad hemtjänst, hemsjukvård å en sjukgymnast som kommer hem å tränar med honom.
Å så bor ju lill-loppan ovanpå så han är ju inte ensam så det blir nog bra.

Å idag är det hela NIO år sen jag var tv-stjärna för en kväll 😄
Vart faan har åren tagit vägen??!!!! 😖
Obegripligt.......
Den dagen började sådär 4.30, en macka i magen, in till flyget i Kalmar, flyget gick 06.00 till Stockholm.
Vidare upp till Umeå, jag landade vid 9 tiden, stod en taxichaffis å väntade på mig med en skylt😊
(då kände jag mig som en rockstjärna 😎 )
Till tv-huset å började klädprovning, sen lunch med Helena Af Sandberg, Johanna Westman å Karin Adelskiöld bl a.
Lördagens program spelades då in tors förmiddag.
Efter middagen var det hår å smink, kl 16 var genrep av programmet inkl mig å 18.15 drog direktsändningen hem.

Efter sändning träffade jag kära Bullmamma som kört ner från Skellefteå till Umeå, vi käkade middag på All Star i Umeå.
Jag fick stanna på hotell över natten för sista flyget hann gå innan det var klart.
Hade en förmiddag i Umeå som jag strosade på stan, blev hämtad 12.30 för att bli körd till flyget.
Var hemma i Bghm runt 18 tiden, då var rockstjärnelivet över å vardagen var tillbaka 😒

 Div outfits jag fick prova
Lola Ramona ,  shoes to die for 😍




 Programledare Beppe Starbrink
 I sminket

 Ja, jäääädrans så tjusigt det blev till slut 😄
Middag med kära Bullmamma 😄





HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg