Välkommen April....


Då säger vi välkommen till April.....
Om 3 veckor så fyller lill-loppan 22 år, kära nån säger jag.... 💗
Huejdamej vad tiden går....

Skulle bloggat igår men orken fanns inte riktigt på kvällen.
Jag hade en produktiv dag igår, jag är ju lite sådär att allt eller inget.... 😄
På förmiddagen så gjorde jag köksfönstret vårfräscht, tvättade fönstren på insidan, bytte gardinen, bytte glaset på fönsterlampan å började pynta lite.
Påsk är så kort så man kan pynta lite i förväg så man får njuta av det lite längre tid.

Sen drog jag ut på en löprunda, hela 7.8 km på timmen å nån minut.
Jag går ju lite oxå men sprang säkert 4/5 av rundan.
Ååååååh såååå lätt det var att löpa ut riktigt ordentligt i det fantastiska vädret som var igår.
Så mycket effektivare med rätt teknik...
Jag hade lätt kunnat springa 2 km till, det hade inte varit några problem.
Väl hemma igen så åt jag lunch, sen satte jag en deg till sirapslimpa till påsk.
Jag hade tagit upp skinkspad från frysen som jag använde till degspad.
När den jäste tog jag en lång dusch , så ljuvligt skönt !!

När jag skulle baka ut dom så delade jag rakt av i 2 delar å vägde dom.
Den ena vägde 512 gr å den andra 515 gr, inte illa att få så jämt direkt 😄
Det bästa är att väga dom för jämnare storlek så dom blir jämnt gräddade.
När de jäste så drog jag till affären under tiden  för en smärre komplettering till middagen.
Ibland är man effektiv 😄😄

Jag lagade Linsgryta med vildris, recept från Lindas bakskola likaså receptet för Sirapslimpa kommer oxå från henne.
Så igår så hade vi vegetarisk middag, det är ytterst sällsynt det händer kan jag säga med helvegetarisk.
Men den var god men det blir inte så mycket att tugga, nån kniv behövdes inte 😄
Men kul som omväxling.

Så jag var faktiskt lite trött igår kväll å foten var rätt öm, den högra som spökat i flera år nu.
Provgick mina nya skor här hemma igår men tyvärr är nog glädjen kort med dom, vä sko satt perfekt men hö gjorde ont.
Jag ska testa lite här hemma idag oxå men annars får jag lämna tillbaka dom, det kan bero på belastningen igår oxå att foten var extra öm så jag får se.
Jag undrar när jag ska lära mig göra något "lagom"?? 😄

Den nya justeringen på medicinen har reducerat min huvudvärk med 90% men idag vaknade jag med tung huvudvärk men det beror på belastningen igår.
Men idag blir det "lugnt", jag ska till Sir James å få nålar idag så blir det lite vila efteråt.
Men imorrn å på fre ska jag avsluta den stora vårstädningen, sen njuter jag av ett rent hem för en längre tid framöver.

Idag är det exakt 14 år sen jag å italienskan var på Key West 💗
En mix av Karibien å överlevande hippies 😄
Ångande varmt, helt fantastisk plats jag gärna skulle vilja återse igen.
Besökte Ernst Hemingways favortibar Sloppy Joe , dock inte hans hem.
Strosade längs huvudgatan Duval Street, det var så häftigt att vara där 😊


Å se upp så ni inte blir lurande idag, jag är nog extremt lättlurad 😕
Världen är så galen idag att precis vad som helst kan hända så inget är omöjligt längre....

HA EN BRA DAG !!



Kommentarer

Populära inlägg