Åter...

... till vardagen idag, det är ju måndag...
Har varit en skön helg med LS o sol =))

Hade vaga planer på gymmet idag men vaknade med en sjujävla skallavärk o täppt i näsan så jag avvaktar nog en dag elr 2 till...
Iddes inte diska igår kväll, jag tänkte att om jag ignorerar den tillräckligt länge o låter den stå under natten så är den försvunnen på morgonen..
Men inte funkade det.. :P
Men nu har jag röjt disk o sopor iaf =))

I afton har jag utv-samtal för sonen o nästa mån är det f-möte för sista gg för lill-loppan. 
Ofattbart att hon slutar 9an i vår...

Resten av veckan förblir nog rätt händelselös..
Tors blir det frissabesök :D
Lör är det LS igen =))

Sen har jag ingen riktig koll men det är ju bara 2½ v till påsk =))
Å har jag riktig, riktig tur så kaaaaanske jag kan komma iväg till Jönköping o Bilsport's Custom Motor Show på Elmia.
6 år sen jag var där sist...
Å typ 30 år sen jag var där 1a gg =))

Vi åkte 7-8 år i rad upp dit på den tiden
Idag kan jag tycka att varje år är lite mycket, det är i stort sett samma bilar men vartannat år skulle vara lagom.
Förra året jobbade jag ju o sen är det rena botten att åka själv, gjorde det sist....
Å andra sidan har jag ingen lust att vara fyllechaffis heller men i år kan jag kanske få åka med en person.

Det är helt otroligt där uppe.. =))
4 hallar, en för ljud, en för hojjar, en för custom o en för originalare.
Sist jag var där så hade dom byggt upp autentiska miljöer, det är heeelt otroligt att se hur fantasirika dom kan vara.
Men jag har ju en viss förkärlek för Hot Rod, 40-50 talare o hojjar =))

Dessutom är det hundratals försäljare där men helst ska man ju ha cash med sig.
Man skulle kunna köpa hur mycket som helst i kläder, inredning o bilgrejer.
Sen är det mycket musik o scenframträdande, en del arrangemang utanför såsom drifting o dyl..
Jag har hundratals bilder därifrån under alla åren man åkte.. =))

Det ligger ju över hela påskhelgen men absolut roligaste dagarna är ju påskafton o påskdagen..
Det är ju så att det är rockabillyfest på lör kvällen, på den tiden bodde vi på Stadshotellet o festen var på Rigoletto.
Idag tror jag festen ligger på Tändsticksfabriken.
Så dom 2 dagarna är det ju mycket sånt folk, dom är helspejsade en del av dom. 
Ren underhållning bara att titta på alla rockabillynördar som kommer =))
Helsköna typer !!
Långfredag o Annandag påsk är det mest barnfamiljer o "vanligt" folk.

Men vi får se vad det blir av det...
Men ack vilka ljuva ungdomsminnen jag har därifrån.. ;)


HA EN BRA MÅNDAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg