Jill's veranda...


... är nog årets bästa programserie !!!
Fy faan så bra det har varit !!!
Å dom 3 sista avsnitten har varit dom allra, allra bästa.
Marit Bergman uppe i Appalacherna, Kristians Gidlund "Blue eyes crying in the rain..", att han orkade fast han var så sjuk, så sjuk.
Gårdagen med Magnus Carlson fr Weeping Willows, ett helt program ägnat åt Johnny Cash o lite Elvis.
Samt den fantastiska gatumusikanten Doug.

Kommer aldrig glömma det ögonblicket då Johnny Cash ögon sökte sig ner mot kravallstaketet, tittade mig rakt i ögonen o nickade..
Det var magiskt.. :)
John Carter Cash är ju det enda gemensamma barnet t June o Johnny.
Hon var oxå med på scenen den gg, en typisk amerikanska :)
Det var sommaren 2000 uppe på Slottet här i stan.

Ett alldeles fantastiskt väder är det idag o jag hoppas det håller i sig hela helgen.
Livet blir så mycket lättare med sol..
Har varit ute på årets 1a inlinesrepa =))
Likt en grön grodan Kermit åkte jag längs utkanten av Bghm's innerstad, upp längs 136an halvvägs till Köpingsvik o hem igen.
Alltid lite vingligt på premiärturen..
Allt på 40 min !!!

Om det finns baksidor med inlines så är det att man får åka lååååååångt om man ska åka länge..
För det går ju undan på asfalten..

Hem å ta en prot.shake o till gymmet.
Dock hoppade jag över in-utsida av lår idag, räcker med inlinesen tror jag.
Jag ska helst kunna gå imorrn =))
Men imorrn blir det en ny repa på dom, är såååååå kul att åka !!
Att jag ser ut som grodan Kermit i mina gröna överdragskläder å med hjälm på huve't bjuder jag på.
Hellre hjälm än spräckt hjärna å kör jag kull gör det inget med dom apfula överdragskläderna =))
Men när värmen kommer, då blir det hotpants å sporttop :D

Så nu e jag hemma, ska äta riktig frukost, ta en dusch, till affären o handla.
Har jag tur kan jag sitta en stund på balkongen i vårsolen...

Måste ju bjuda på underbar musik fr Jill's veranda...

Marit's val The Carter family med "Will the circle be unbroken.."
Skriven av June's pappa A.P Carter 1927


Kristians Gidlunds "Blue eyes crying in the rain.." här med LS o Lasse Sigfridsson's underbara röst..
Skriven av Fred Rose 1945


Magnus Carlson's val "Always on my mind.." med Elvis förstås :)


HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

  1. Låter skönt att sitta på balkongen i vårsol.
    Här är det dåligt med sol, men, men...den kommer väl hit med!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Jag håller absolut med!!! Vilket fantastiskt program de har fått ihop!! Helt magiskt. Och jag som inte alls egentligen lyssnar på country. Men musik är musik och bra musik är ju bra musik. Härligt att ni också har så fint väder. Här blåser det lite kyligt i dag, men annars har det varit finfint väder. Ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg