Jodå.....


... livet återvänder så sakta, så s-a-k-t-a.......
Detta är nog ett av de värsta jag varit med om...
Att bli så totalt tokdäckad av förkylning så man inte håller ihop trots att jag inte haft nån feber direkt.

När man har så ont i halsen att smärtan gör så man får kvävningskänslor o inget hjälper, varken smärtstillande elr annat..
Slemhinnor i mun o näsa smärtar bara man andas...
Vakna på morgonen totalt uttorkad o svullen i munnen för man kan inte andas genom näsan utan har varit tvungen att andats genom munnen.
Ögonen stramar o gör ont...
Jag hör inte min egen röst.
Sonen ringde på min mobil igår å frågade ef mamma :P
Han trodde det var en gammal gubbe som svarade..
Jag undrar hur det virus ser ut som drabbat mig denna gg....

Men Halleluja.....
Jag har sovit hela denna natten !!!
Det var några nätter sen sist..
En varm dusch hjälpte till.
En vecka sen jag flåstädade o bytte i min säng men det får jag göra om när jag blir frisk igen, det behöver totalsaneras fr läbbiga virusbaciller å andra mögbaciller..

Det är långa dagar framför tv'n även om jag sover av o till.
Igår fick jag lite sällskap, lill-loppan dök upp ef skolan med kompis så dom fick våfflor.
Sonen satt fast i Kalmar pga stormen, bron stängde pga blåsten för bussar o stora fordon men som tur var så kom en pappa med ett plan o hade bil så han fick åka med dom.
Exmaken var hygglig o handlade lite mjölk åt mig, annars hade jag inte haft frukost idag men jag ska en sväng till affären nu.
Handla lite fräsch frukt, svalt o gott för halsen för jag har fft ont i den dock inte i den omfattningen som i sön natt.

Så jag hoppas jag kan gå på lör kväll o LS.
Även om jag inte orkar dansa så mycket så är det 4 tim ren, total lycka.
När jag tänker tillbaka på den 8e mars o vi åkte iväg på Streaplers så känns det helt overkligt gentemot dagsformen.

Det blir lång väg tillbaka till gymformen så mitt mål till 31a maj är nog bara att glömma...
Denna veckan kan jag bara glömma att börja träna, i bästa fall i början-mitten på nästa.
Jag har ju inte så mycket annat att slå ihjäl dagarna med...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg