En sån lördags...


...-kväll det blev =))
I vilket skick man än är så är det 4 tim total, ren lycka =))
Inte så mycket folk, vääääldigt lite för att vara LS määäään då blev det desto mer dans.
Jag var ju i prima dansskick oxå... dööööh....
Så typiskt men det gick på ren glädje o vilja..

Var totalt tokslut i pausen så jag började undra vad jag hade utsatt mig för...
Men ef lite vila o dricka så piggnade jag till, dock blev det inte lika mycket ef paus.
Som tur var kanske...

Å min favvo var där...
Attans så innerliga foxar vi fick, så gott å vara så nära.. ;)
Dansade med en helt för mig okänd man, sååååå inijävulens grym på bugg var han, tyvärr blev det inte fler bugg med honom.
Å andra sidan så hade han stooora problem med fox...
Till slut kom vi in i nån slags takt så det gick iaf..

Det där är lite märkligt....
Dom kan vara överjävliga på bugg som är så pass avancerat ibl men nåt så enkelt (i mina fötter..) som fox kan dom inte.
Det är många ggr jag råkat ut för det fenomenet..
Tvärtom är inte så konstigt tycker jag för bugg är svårt innan man får ihop det.

Sen blev jag uppbjuden till dubbelbugg, 1a gg för mig nånsin..
Vissa män nöjer sig inte med EN kvinna, dom ska ha TVÅ.. =))
Jag var ju rädd för att krocka med henne men han förklarade alldeles lugnt o bestämt att det var HAN som styrde det hela ;)
Haha, ok, tack för det !!
Han för grym på det den mannen.. :)

Jaaa... joooo... första låten gick över förväntan, andra var sämre.
Med småstökigt dansgolv, jag som aldrig nånsin gjort det innan utan fick gå på improvisation så var det inte så konstigt.
Lite senare blev jag uppbjuden igen till d-bugg o då hade det tunnat ut lite på dansgolvet så då gick det betydligt bättre.

Så kul med nåt nytt, att få testa på det.
Gärna fler ggr med lite övning så går det säkert undan där med.. =))
Å det är bara 6 dagar tills dom står på scen på Eringsboda Brunn, kallad "Brunnen".
Krogen i skogen dit även gps'en åker vilse...
Så stod det i Expressen när Dansbandskampsturnén hade premiär där nere för 4-5 år sen =))

Surt att behöva ställa om klockorna när jag kom hem., inte bra å va ute o rumla sommartidsnatten, man får en timme mindre sömn då.
Bättre på hösten när man får en timme extra ist =))

Vaknade upp till en alldeles fantastisk dag..
Har solat drygt 2½ tim på min balkong o tvättat mellan varven.
Har sanerat sängen o kläderna jag haft sen jag blev sjuk fr div mögiga sjukbaciller å virus.

Så nu står en dusch på dagordningen, ser ut som ett troll i huve't med trassliga lockar sen gårdagen.
Har dessutom varit stekhett på balkongen så jag har varit rätt "blöt".. =))

Måste bjuda på en dubbelbugg för er som inte vet vad det är..
Öööh... vi var väl inte lika eleganta kanske.. =))


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

  1. Åh,blir lyrisk.. Jag var ju precis som du.. Dansade jämt, överallt, även till L.S. naturligtvis... Älskade all dans och var verkligen "fena" på det.. Det är min absolut största sorg efter ryggoperationerna, att jag inte kan ta ut svängarna eller var mjuk som bomull i armarna längre. Jag får leva ut detta genom dej nu, och jodå. Vi hade ett par stycken killar som kunde dubbelbugg. Det var hyleriskt, elller hur!? Kram o berätta mer om dina kvällar. Jag njuuter av detta!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt du tycker det :)
      Kram...

      Radera
  2. Vad kul att du kom iväg!!!!! Härligt att läsa att du mådde såpass bra! Och dubblebugg minsann? Det var längesedan jag vågade det - är alltför få män som faktiskt kan leda.. Många som TROR de kan men… Eller så är jag bara ruskigt svårledd..

    Hoppas din vecka blir bra! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg