Våren...



... tog en paus...
Snön vräkte ner igår eftermiddag :(

Vasaloppslöparna har det tufft just nu, dåliga spår att åka i, i vissa falla inga spår alls...
Just nu ligger dom på sista delen av sträckan, får se vem som tar hem det i år..

Ännu en stor händelse sker idag, Oscarsgalan går av stapeln inatt.
Vi har ju en ölänning, f ö en gammal vikarie i skolan till mig som är trefaldig Oscarsvinnare i kategori ljud:

Per Hallberg



Braveheart -95
The Bourne Ultimatum -07
Skyfall -13
Han var även nominerad för Face off -07
Han har därmed tangerat Ingrid Bergmans rekord.

Han är bara 9 år äldre än mig, han var med oss på skolresan till Rhodos -83, åkte till USA nåt år efteråt o sen blev han kvar där.
Han blev även Årets Ölänning förra året.

Här t hö med min klassföreståndare


Dagen i övr vet jag inte vad den innehåller än.
Borde ta ett pass på gymmet men det är sånt äckelväder o jag hatar att stå på crossen inomhus, vill hellre ta en runda ute innan jag ställer mig i gymmet..
En tur till Kalmar hade behövts, min skrivbordslampa jag har vid datorn är trasig, alltså hela armaturen, inte bara lampan.
Å med tanke på hur gammal den är så är det kanske inte så konstigt...
Kollade IKEA, får se om jag åker in en sväng.
Min svarta patron till skrivaren är slut oxå, Clas O har ju såna.

Får se vad som händer under dagen....

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Ah, det var en hel del måsten under dagen! Men jag förstår om du inte orkade ta dig utanför dörren. Här har det varit fint, om än grått, vårvinter väder utan någon snö. (Prisa gud!) Jag tillhör den sorten som varken är intresserad av Vasaloppet eller Oscarsgalan. Den senare förmodligen på grund av att jag sedan min sjukskrivning inte har tålamod att se en hel film. Så det är en mängd nya filmer jag missat helt..

    Hoppas du fick en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag är inte så mycket för Oscars annat än tjusiga klänningar :)
      För långdraget för mitt tålamod men kul med en öbo som lyckats overthere :)

      Radera
  2. Här härjar kung Bore i dag igen.
    Snö!
    Ha en fin Måndag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg