Helgen...

... är här men den blev inte som tänkt men så är det... :/
Livet vill inte det jag vill, så är det bara...

1a Mars idag.....
Då är våren här enl almanackan o även vädermässigt så har den ju kommit.
Tyvärr är det fruktansvärt grått o trist de sista dagarna ef tidigare underbara vårdagar.

Jaha, Lets Dance började igår, verkar vara en härlig omgång  :)
Inte en enda "pajas" är med i år...
Många som verkar bli farliga s a s, flera överraskningar så det ska bli kul att fortsätta utvecklingen.
Men jag säger bara, SIGRID !!
Fy faan så snygg hon är, det har jag sagt varje år o det fortsätter jag med.
Dessutom är hon grym dansare...
En sån chacha hon-dom levererade igår.. :)
Å vilken klänning hon bar :))
Att få bära Stefan af Wåhlin's kläder vore helgalet !!
En sån designer han är !!

Men så yttepytteliten Jasmine är :)
Å hon Kenza...
Jämte dom 2 liknar man mest en valross... :/

Ang "valross"..
Simon vägde in på 176.9 kilo för snart ett år sen, idag är han drygt 80 kilo lättare o dansar i Lets Dance !!
En makalös prestation !!!

Gunhild- en sån skön stil hon har :D
Har många ggr fått höra jag är lik henne när jag är riktigt blond, fixar håret o sätter i en blomma o tar på mig den röda klänningen när det är rockabilly-crusing på schemat.
Det är bara att tacka ödmjukt för komplimangen :)

Men det vore en dröm att få vara med, jag skulle vilja dansa med Tobias Wallin.
Få lära sig alla danser även om jag inte har så stort intresse för vissa latindanser men det vore roligt att kunna.
Det är fart, fläkt, boobs and hips ;)
Men framförallt skulle jag vilja lära mig jive :)

Ikväll är det rockabillyafton här i Byhåla, jag hade hoppats på sällskap men det verkar inte bli så... :'(
Får se om jag går själv....

Men då blir det all in....

Håret läggs på kardborrespolar, spraya med lockspray för bättre hållbarhet både innan du rullar o när du rullat klart.
Blås med fön för det är ofta värmeaktiverande spray (för att det ska funka helt enkelt..)
Spraya med torr spray innan du tar ur spolarna, red ut med fingrarna, tupera ev lite o spraya än mer...
Vill du definiera lockarna så spraya lock för lock o lägg till rätta.
Kan va lite bökigt 1a ggr'na man gör det men man lär sig med tiden.
Idag rullar jag håret på 10 min ca.




Här en video hur du lägger en Retro rockabillymakeup a la Dita 


Klädsel blir svarta hotpants, svart figursydd blus o sv-vita ballerinas elr highheels :)

Imorrn är det dags för Vasaloppet, det är väl på håret att det går att köra pga det milda vädret.
Som dom flesta vet så är jag extremt ointresserad av sport men ett sportevenemang ser jag o det är Vasaloppet.
En makalös prestation vare sig du är elit elr motionär.
Brukar äta frukost i soffan till starten , man måste äta rejäl frukost för att orka NIO jävla mil ;)

Nä, vädret inbjuder sannerligen inte till nån pw ute men det är bara att dra på sig kläderna o ge sig ut...
Även om det blir utgång till kvällen så finns det ingen som kan bugga så nån dans lär det knappast bli...

HA EN BRA LÖRDAG !!!

Kommentarer

  1. När jag upplevde att mitt liv inte blev som jag önskade bestämde jag mig för att jag kan påverka mycket själv. Framförallt med en mjukare och mer ödmjuk inställning. Det hjälpte mig.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en bra kväll oavsett L. Jag har dessvärre haft fruktansvärt mycket att göra under veckan och därför inte hunnit läsa bloggar - hoppas att din vecka varit helt ok.

    Nja, Vasan? Nej, tittar inte alls på den. Men jag håller med, vilken prestation!!

    Skickar kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg