Ååååååh....


.... vilka Medalhavsdagar vi har nu !!!
Sååååå ljuvligt skönt !!
Åtminstone när man e ledig iaf !!

Å jag hade en ljuvligt ledig dag igår.
Begav mig till Kalmar för shopping, gick sådär....
Fick tag på en del men ingen elgrill o jag iddes inte fara runt i stan o leta heller i det fina vädret.
Men jag fick helt oplanerat tag på nya dansskor, jag har bra dansskor nu men dom nya får stå så länge, halva priset kunde jag inte stå emot o inte utseende på dom heller :D
Tycker dom e döfräcka :))


Vitt linne på HM för 50 spänn å en laxrosa t-shirt med guldprint fr samma ställe, lite undies, ett guldigt hologramlack för 30 spänn bl a.
Tyvärr ingen bikiniöverdel som jag så väl hade behövt men så är det, man lyckas inte jämt..
Köpte en bukett kvistrosor o åkte runt graven på hemväg, har inte varit där sen tors innan Midsommar.
Alltid skönt med ett besök på nåt vis, lite svårt att förklara det...
Det är en fantastisk plats, så ljuvligt skön o vilsam trots att det ligger en bondgård jämte kyrkogården.
Det hade han gillat...

Väl hemma så la jag bara in grejerna, tog mina badkläder jag förberett innan o begav mig till Klinta för sol å bad....
Ååååh, jiiisses...... jag stendog när jag kom dit...
Slocknade som en liten gris o sov nog nån timme tror jag, jag har ingen aning...
Men det blåste friskt, höll på å få ett parasoll rätt i huve't av "grannarna" så dom fick plocka ner det.
Hade ju bara en bikinitrosa med mig så det blev bara ett bad, pga a många års strul med en njure så sitter jag inte i blöta badkläder.
Men när det väl blev dags för bad så var det knappt svalkande, hela +23 i vattnet !!!
Alla ungar hade hur kul som helst i vågorna som var igår o det var ljuvligt att vara i vattnet.

Hem å äta en lätt middag, jag kokte pasta fylld med soltork tomat på salladsbädd med lemon olivolja o pesto över.
Ett glas rosé till det faktiskt :))
Fick smaka ett av kära E när jag var där, ett sydafrikanskt Mulderbosch, så gott det var !!
Jag är som bekant ingen vindrickare direkt mer än nåt glas rött till kött elr ett glas vitt till musselsoppa men det var jättegott !!
Praktiskt med skruvkork, då kan man ju förvara det i kylen t v.


Frostade ju av frysen i förrgår o fick lite nya uppslag till mat på jobbet.
Idag blir det kryddig köttfärsröra o vildris.
Såå enkelt o gott !!

Köttfärsröra:
100 gr nötfärs
½ gul lök
½ brk chilipaprikafraiche
Ev cocktailtomater

Hacka löken o bryn den lätt, ha i nötfärsen o bryn den smulig.
Ha i ½ brk paprikafraiche o fräs ett par minuter, servera med ris.
Vill man kan man klyfta cocktailtomater o ha i.

Imorrn fre, ska jag har persiljestuvad pot o bacon-äpplekorv hittade den i kyldisken på ICA häromdagen o tyckte det lät gott.
Kötthalt hela 81% !!
Lör får det bli ris, kebabspett o sallad.

Det väntar 3 mycket intensiva dagar för oss på jobbet så jag kommer varken orka laga mat elr handla hem nåt så jag har förberett det mesta redan.
Jag måste ha riktig mat, det är långa dagar o påfrestande i värmen så mat o dryck är viktigt !!!
Idag stänger vi ca 16, sen ska allt märkas om, för vår rea börjar imorrn kl 10 !!
Så jag vet inte hur länge jag jobbar ikväll tills det är klart...
Kanske är klara redan kl 21, kanske tar till midnatt ??
Sen öppnar jag å Fia-lotta kl 10 imorrn bitti, redo för rean...
*puh*...
Jaja, bara ta en kund i taget, mer kan vi inte göra...
Så det blir kanske inte så mycket blogg för mig de följande dagarna...

Avslutade gårdagen med att gå ut på torget på "Sommarkväll på torget".
Barbados stod ju på scen o det gjorde dom mycket bra !!!
Härligt rockiga bugg å en å annan fox levererade dom.
Tyvärr hade jag ingen  att dansa med men andra dansade för fullt.
Mycket folk o ett fantastiskt väder var det !!
Bilder finns på fb för den som vill se :))

Men efter matlagning så blir det disk o det ska jag ta itu med nu...
Vila en stund, sen en dusch o redo för jobb.
Ledig sön nästa gång, hoppas det ftf är så fint väder då så man kan åka ut till Klinta o bara vara........

HA EN LJUVLIG SOMMARDAG !!!



Kommentarer

  1. Det låter som om du har det härligt trots att det är en hel del på jobbet! *ler* och så skall det ju vara! Här är också underbart väder och jag njuter i fulla drag!

    Var rädd om dig! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg