En sån helg.....

... det blev !!
Jodå, jag kunde t o m smita kl 16 i fre för det var så lugnt.
Fixade en liten present till min dansepingla o sen åkte jag.
Ett kort stopp i Kalmar så var klockan 17.55 när jag drog iväg mot Ängelholm.....

Körde tvärs över hela Småland, kändes onödigt att dra ner längs E22'an o roligt med annan väg oxå.
Middagsstopp i Älmhult så var jag i Ängeholm 22.15.
Passerade ju Ekebo precis innan, det var näääääästan så bilen svängde in av sig självt :D
Jag blev insläppt av hennes svägerska o la mig i min säng o tittade på tv..
Jo, det gjorde jag ftf när hon kom hem fast sovandes..... :D
Hon plockade av mig glasögonen, tog fjärrkontrollen ur handen o stängde av tv'n.. haha !!

Lör förmiddag var vi inne i Ängelholm, ett himla hallabaloooo där inne. :D
Den årliga brännbollsturneringen gick av stapeln.
Började med kompisgäng i liten skala o har vuxit till en folkfest.
Givetvis utklädda, alla lagen hade sitt tema.
Musik på torget av div artister, bl a Playtones o Donnez.
Hem, duscha, äta o bege sig till Ekebo :))
Som sagt, synd man inte kan klona sig....

Såå bra musik på 3 dansbanor samtidigt å lite till....
Tyvärr blev det inte den danskväll jag hade hoppats på, alkoholnivån låg nånstans under hakan på de flesta besökarna o då blir dansen därefter.
E däremot fick en hel del dans, det är ju hennes hemmabana o vet vilka som kan dansa osv....
Men LS o L-K levererade ju till max som vanligt !!
Men en roligt upplevelse var det.

Så igår var det vila, dusch, äta o bege sig hemåt igen...
Denna gången körde jag ner mot E22'an då kursen styrdes mot Mörrum för dans till Sannex :D
Ååååh vilken kväll !!!
Ååååååååh, vilken kväll.... :D
Publikrekord, 424 pers !!!
Hett, hett, hett o galet kul !!
Blötare än blötast var vi men som Sannex levererade !!!
Just nu är dom nog absolut bästa bandet att åka iväg för att få en riktigt bra danskväll  !!

Råkade hamna på lite kort tagna av Rolf Bondesson :)
Mannen i svart m hatt är helt sjövild på dansgolvet !!
Helt tokgalet sjövild :D
Sååååååå roligt att dansa med honom !!
Som ni ser är vi rätt blöta  :))




I pausen träffade jag "mitt" dansgäng här hemifrån o då dom var full bil (5 pers) så bad jag nån av dom att åka med mig hem så slapp jag köra 18 mil ensam så kära S erbjöd sig att åka med.
Vi satt o skojade om hur liten bil jag har o att det är inget att krocka en älg med för jag skulle köra under magen på den...
Tyvärr slutade min härlig helg inte lika bra....

23.40, strax sö om Fågelmara så smällde jag en älg..... (när man talat om trollen... )
Vi hade en osannolik tur + att jag inte körde så fort.
Det var inte min tur den gången heller....
Jag såg älgen genom min sidoruta, jag tog spjärn mot ratten, blundade med vä öga som man gör när man försöker undvika nåt o styrde mot höger...
Sen small det....

Den kom fr vä o hade ant passerat södergående körbana, hoppat över mitträcket o skulle till andra sidan.
Men hade sån tur att den inte rullade över motorhuven utan fick en knuff till sidan så den tog min del av framrutan o backspegeln.
Liten annat stuk på motorhuven blev det oxå, den har lite ojämn yta  o vi, framförallt jag blev duschad av glassplitter.
Fick stopp på bilen o S la armarna om mig o sa -Vi klarade oss... vi klarade oss.....
Han hoppade ur bilen, ringde 112.

Jag försökte kliva ur bilen men benen var väldigt skakiga o det snurrade i huve't, försökte borsta av mig allt glassplitter försiktigt men det blev ju en massa småsår för det var som snökristaller.
Men då varken jag elr S var skadade på så vis o bilen gick att köra med så kom varken polis elr ambulans.
Däremot skickade sen jägare ut för att leta reda på älgen.
Den stod en bra stund på ängen nedanför vägen men sen var den borta.
Men den måste ha blivit skadad för det small rejält o vindrutan är full med älghår.

Så jag körde 7 mil till Kalmar i 60-70 km hastighet med sprucken vindruta, det snöade glaskristaller hela vägen.
S ville ta min bil när vi kom till Kalmar o köra hem den o jag skulle ta hans men jag var så full med glaskristaller att det var bättre att jag satt kvar så han körde bakom mig hela vägen hem hit.

Han hjälpte mig in med all min packning, vi kollade mina försäkringspapper men sen åkte han.
Har duschat o varit på sjukan för jag har ont i vä handled o det ska dokumenteras.
Handloven o en bit av underarmen "sover", det sticker o killar i den.
Hon trodde det var vävnad som svullnat när jag tog spjärn mot ratten o tryckvågen av älgen kom när den träffade framrutan.
Kan ta dagar elr veckor innan det försvinner men hon trodde det skulle bli bra.
Det finns iaf dokumenterat nu.

Så nu ska jag till försäkringskontoret, det ligger här i stan.
Kanske finns billigare men det finns inte nån utan dom har gott att säga om dom o då kan jag betala lite mer.
Jag tror jag har helförsäkring men hur mycket det täcker ändå vet jag inte, jag får höra vad dom säger.
Skulle jobbat idag men av förklarliga skäl blir det inte så.
Måste tvätta ef helgen oxå när jag ändå är hemma.
Sen behöver jag nog vila, är lite "gungig" i huve't...




HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Vilken himla tur att det inte blev en värre krock med herr älg! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj men vilken tur att det ändå gick bra!
    Varm Kram!

    SvaraRadera
  3. Ojdå! Bra att det ändå gick bra!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg