Det blev..


...inte mycket gjort igår på min lediga dag, jag var tokdäckad av trötthet..
Jag var så trött så jag var lätt illamående å då är det bara att vila.
Jag sov större delen av dagen, inte förrän tidigt igår kväll började jag känna mig som en människa igen.
Jag var både fysiskt o psykiskt trött..
Att gå från absolut ingenting till att jobba mer än heltid från en dag till en annan är påfrestande.
Många av er gör det men för mig som inte haft nåt innan till mer är heltid så har det tagit på krafterna.

Vi var ute på stan igår o tittade på Victorialoppet igår kväll, en riktig folkfest !!
Som det sög i benen att få springa men 9.2 km asfalt är tufft för ond fot, då hade jag nog inte kunnat gå idag.
5 år sen jag sprang sist, då på 57 min nånting??
Men ett fantastiskt roligt lopp att springa är det !!!

Men peppar, peppar.....jag vågar knappt andas det men den vardagliga smärtan är mycket bättre än det nånsin varit sista året så kanske det börjar läka.
Att jag har ont ef dans är en sak men får jag vila natten o lite på dagen så är det som vanligt igen.
Mycket är nog mina MBT skor även om dom är slitna så blir det mjukare gång med rullande steg än ett fast, hårt steg rätt ner i marken-golvet.
Skulle vilja ha nya men 2 200 kr för sandalerna slänger jag inte upp bara sådär.... :(

Men idag var jag "normal" (vad nu det är...) när jag vaknade så jag drog iväg på mina inlines.
Hem å äta lätt frukost o så drog jag till gymmet, 2 v sen sist.
Förra veckan var så intensiv med jobb o musik å dans på kvällarna så varken tid elr ork fanns.
Å motion fick jag ändå :D
Men skönt att har kört ben-mage-ryggpass idag.
Känner av handleden, får se hur det känns imorrn om jag kan köra ett armar-axlar-bröstpass o belasta den så hårt som det blir med fria hantlar osv...

Ikväll står Black Jack på scen här i Borgholm, tyvärr får jag inte se det då jag jobbar 13-22 idag.
Men jag kommer nog höra det iaf, är ju bara 75 m från butiken :)
Tänkte gå bort där vid 17 tiden på min matrast o prata lite med dom, då borde dom packat upp o vara klara, det börjar ju 19.
Ikväll medverkar ju även Kamel-Bengt (Bonde söker fru..) o Tomas Ravelli ska oxå vara med på scen i nåt sammanhang.
Men på fre kl 20 så spinner vi loss till Streaplers inne på Logen !!

Nix, har inte tid med detta längre, duschen väntar o sen äta lite till innan jobbet, blir lång dag idag.

Måste ju avsluta med Black Jack i Svenne Rubins gamla "En gammal Amazon.."
En härlig låt att bugga till :))


HA EN LJUVLIG DAG !!!

Kommentarer

  1. Hoppas du får en fin dag nu i morgon! Och du - vad glad jag blir av att läsa att det inte gör lika ont i foten längre..

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg