Män.......


Bild från nätet....

Det är ju såhär att när jag är ute o dansar en del så träffar jag ju mycket MÄN....
Det blir ju så rent naturligt, man dansar ju man-kvinna..
Jodå, det finns tjejer som dansar med tjejer (vanligt förekommande) o jag har faktiskt sett män dansa med varann men då har det varit på skoj elr undervisning av nåt slag....
M o jag satt o diskuterade det hela i bilen hem från Mörrum i söndags då vi bägge är singlar o om hur svårt det är att träffa nån o att det ska stämma o funka..
Det finns 5 olika kategorier av män insåg vi...

De som är gifta, förlovade, upptagna, sambos, elr vad dom nu är...
Dom är underbara att dansa med, supertrevliga, bjuder verkligen in till dans men som har det bra i sitt förhållande, respekterar det o skulle aldrig komma på tanken att vara otrogna...

Så har vi samma kategori män, gifta, förlovade, upptagna mm som gärna lägger ut krokar lite här å var...
Som är villiga för en flört o lite till kanske....

Sen finns det dom män som är gifta, förlovade upptagna mm som sitter fast i ett dåligt förhållande, träffar kanske nån som det verkligen uppstår känslor för men som är för fega för att göra nåt åt det..
Du vet vad du har men inte vad du får....
Det är jobbigt o slitsamt att bryta upp ur ett förhållande så dom stannar kvar för den skull..

Så har vi han som inte vill binda sig, som vill vara lite här å lite där, glida runt lite bland kvinnorna, ta vad som är roligast för stunden.....

Å till sist så har vi han som är bränd, kanske lite på sin vakt, träffar nån som det uppstår känslor för men som är rädd? feg? o inte vågar satsa för att man riskerar att bli sårad..
Ja, man riskerar alltid att bli sårad när man ger sig in i gemenskap, hur den än ser ut...
Förhållande, vänskap elr vad man nu kallar det...

Men vad är alternativet ??
Att förbli ensam resten av livet ??
Nä, det vill inte jag iaf....

Så vi kom till insikt att vi lär nog förbli singlar resten av livet..
Vare sig vi vill elr ej.....
*suck*....

För om man nu mot alla odds skulle träffa nån, där det är ömsesidig uppskattning, där det stämmer så kan du ge dig FAAN på att nåt annat kommer jävlas iaf....

Tropikhettan fortsätter....
Det var tungt igår i värmen i butiken i nästan 9 timmar..
Hade knappt några kunder alls under eftermiddagen, tur en av oss var borta.
Är påfrestande att gå runt o trampa på varann i en nästan öde butik i den värmen...

Idag är det jobb 12-20 som gäller, blir nog ett bad när jag kommer hem, har ju bara som bekant bara 150 m till närmaste badplats :))
Jag hoppas innerligt att det fortsätter tors-fre så det blir fina dagar nere i Karlskrona OM jag kommer iväg..
Börjar bli trött på att vänta på att få bilen fixad...
LS spelar iaf 21-01 på Stortorget på tors kväll !!
Det är lite märkligt, det finns nästan alltid ett Stortorg i en stad, har ni tänkt på det??

Men nu får det bli frukost, borde rasta dammsugaren oxå innan de blir ännu varmare...

HA EN LJUVLIG DAG !!!



Kommentarer

  1. Aahh... hela man/kvinna-problematiken! Ja, den är inte lätt att begripa sig på. Men jag hoppas du inte ger upp för den skull?

    SvaraRadera
  2. Ja den problematiken... ja, det är inte enkelt. Alls. Men jag håller med Åsa här ovan!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg