En nästan...


Yttre hamnen, Borgholm 140729

... magisk kväll var det igår.
Efter en rent olidlig dag inne i butiken..
Gick raka vägen in i duschen igår kväll när jag kom hem, cyklade därefter ner till hamnen o satt där en stund.

Himmel o hav förenades nästan...
Kalmarsund låg nästan overkligt stilla o bleke....
Ett stort vemod att det lider mot sitt slut....
Vill hålla kvar det, suga ur det allra sista av det...
För att "tanka" inför kommande höst o vinter.....

Idag är det efterlängtade regnet o åskan här...
Kan hoppas på lite mer mänsklig värme efter det.
Brukar hjälpa med en riktig urladdning, att rensa luften..

Kan ju spinna vidare på man-kvinna som jag skrev om igår..
Var finns kategori 6 av män??
Där mannen har ett bra liv, ordnad tillvaro o trivs rätt bra med livet men som känner att nåt saknas...
Han som tycker om att dansa, som är måttlig med sprit, gillar att röra på sig inom normala gränser..
Ett lugnt psyke, ingen "dramaqueen"....
Han som får en mental tillfredsställelse att underlätta vardagen för en kvinna, likt jag som får mental tillfredsställelse i att underlätta vardagen för en man..
Där han efter ett tag när man känner det stämmer slår ut med armarna o säger:
-Hey baby, I'm yours....

SKA DET VA SÅ JÄVLA SVÅRT ???!!!
Nä, jag är inte desperat, långt därifrån men ändå....

Jag jobbar ju som bekant i en klädesbutik o säljer kläder för både män o kvinnor.
Ser mycket man-kvinna beteende, ibland blir jag full i skratt, ibland skakar jag bara på huve't...

Det finns dom män som kliver in genom dörren, vänder på fläcken o går ut igen o står utanför tills hon är klar...
Det finns han som följer med in, står o småsuckar medans hon provar kläder -du har tillräckligt med kläder...
Det finns han som följer med in som smakråd o säger -ta den, jag betalar....
 Det finns han som själv provar det mesta, tar längre tid på sig än kvinnan...
Å så finns det han som tar en tröja, säger -den passar, den tar jag...

Å män sådär 50+ är ooooooooooerhört svaga för smicker av en yngre kvinna ;)
Man kan nästan få dom att köpa vad som helst... :))

Igår förmiddag fick jag det efterlängtade telesamtalet fr bilemkar'n..
Min framruta var på G så jag fick i all hast slänga på mig kläder, köra bort bilen till glasnissen så den kommer i idag.
Har jag bara framrutan i o en ny backspegel så kan jag ju köra med den.
Resten kan vi ta nästa vecka..
Men så fort jag satte mig i den o drog igen dörren så "snöade" det glaskristaller...
Å hela vägen till glasnissen....
Fattar inte riktigt att jag körde ELVA MIL med den rutan..

Fick några små skärsår fr ratten o när jag varligt försökte bli av med glaset på mina kläder.
Det är iaf han som sanerar bilen på glas inuti, är ju liksom ingen idé innan resterna av framrutan är borta o ny isatt..
Så jag hoppas jag har den till middagstid imorrn, då drar jag raka vägen till Karlskrona stadsfest o LS :))

Ikväll är det dags för "Sommarkväll på torget" igen.
Ikväll är det "Back to the 60 ths", har inte riktig koll på vilka artister som kommer dit.
Men då hoppas jag regnet o åskan har dragit förbi, vore trist med ösregn en sån här kväll.

Nix, nu e det dags för frukost o fixa käk till dagens lunch på jobbet.
Idag blir det pastasallad med kyckling, slutar ju 18 o kan äta lite när jag kommer hem...

HA EN SKÖN DAG !!!



Kommentarer

  1. Förstår att du får höra många "roliga" kommentarer i affären.
    En sådan man som du efterlyser borde ju finnas, eller hur? Men det är när man inte bryr sig längre dom dyker upp, kanske??!!
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg