En sån "Sommarkväll...

... på torget" det blev :))
Rykande rock'n'roll, läckra bilar o slösande sol !!!
Torget var packat med folk trots att det inte kommit igång riktigt än..

Nyhet för i år är att det är Owe Martinsson som är konferencier, fd polis o revyräv fr Kalmar.
Blev lite för mycket snack om Kalmar o Kalmarsundsrevyn för att jag skulle vara nöjd.
Det är sommar, sol o Öland, inte Kalmar.....grrrr...... :(
Gästartist var bl a Martin Rydell, revymakare fr Kalmar.
Han gestaltade "Raggar-Olsson på Böda Sand" med tanke på gårdagens "tema", rock'n'roll...
Han e helt suverän att kunna skriva texter !!
För er som inte sett "Böda Sand" på 5an så är han en av camparna fr Möre Raggarklubb.

Jodå, dansgolv fanns.....
Men det upptogs till 90% av de som trodde det var en ståplatsläktare så jag gick fram till Owe o bad honom be folk o flytta sig o det gjorde dom flesta..
Dansgolvet är till för att DANSAS på, inte stå å hänga på.....
Jag fick tyvärr inte nån dans, ingen jag kände o svårt bjuda upp vem som helst.
Men rykande rock'n'roll var det !!
Å läckra bilar :D




Lill-loppan e duktig på att fixa till sig :D
Å hon passar i det !!


"Raggar-Olsson" fr Vassmolösa på "Böda Sand" :D




Möe folk var det...
Å då fick jag inte med alla som stod bakom mig :D



Borgholms egen Elvis, Biggan Olsson !!
Började en gg i Dagges orkester -65, via sin egen dansband "Biggans", vidare till revy på Strand Hotell o Elvisshower..
Å sjunga, det kan han !!!


Stefan e grymt flyhänt på pianot, fattar inte hur människan hinner trycka ner alla tangenter i den hastighet han håller i vissa låtar !!
Dom har en mycket bra sångare i gitarristen Jonas, han gör en suverän version av "Sweet little Lisa.."


Jag å lill-loppan :D


Nu sitter jag ännu en morgon med spolar i håret, hinner ju inte fixa håret ef jobbet ikväll.
För ikväll kl 21 så spinner vi loss till LK på Böda Sand så sandkornen ryker !!
Hoppas jag innerligt iaf...
Lite frukost får det bli, fick ta ett röj med disk igår kväll.
Får bli en städ, tvätt o bakdag imorrn för jag e ledig  :)
Köket svämmar över snart med pant, pappersåtervinning mm...

Sen drar det igång på riktigt, Victoriadagen är ju på mån så denna helgen invaderas ön av folk.
I år ännu mer förm pga lilla Leonore o Carl Philips förlovning, nu är ju allt officiellt.
Victoriadagen är ju vår, Öland's, alldeles egna "nationaldag" !!
Fast jag föredrar att se det på tv'n....

HA EN BRA DAG !!!

En bild som togs i tis på LK när jag o A buggade på gatstenen :)


Kommentarer

  1. Visst var det gutt sväng på Borgholms torg!! Härligt med musik.

    Kul du tog med bilden på dig o A fr Larmtorget.
    Hoppas det blir en kanonkväll på Böda ikväll.// Lotta

    SvaraRadera
  2. Ha det så kul ikväll, då!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg