En sån danshelg....


... det har varit !!!
Ja, ännu en danshelg har passerat :))
I fre spelade Streaplers på Logen i Kalmar o igår kväll var det LK i Björkängens festplats i Gullaboås.

En härlig danskväll till Streaplers blev det, som alltid levererar dom till fullo !!!
Dock inte riktigt så mycket folk som det varit de senaste 2 åren så nåt säsongsrekord blev det inte..
En något äldre publik oxå detta år men jag dansade precis alla danser så benen kändes lätt slaktade o överkörda när jag vaknade igår :D

Igår fyllde italienskan 23 år !!
23 år sen jag blev mamma... :))
Men som bekant så befinner hon sig i just Italien men paket hade kommit fram tidigare i veckan o hon fick grattis både på sms o via fb :)

3 mån gammal.. :))



Hade en ledig dag igår o den tillbringade jag ute på Klinta med sol o bad.
Alldeles ljuvligt i vattnet var det !!
Tydligen har det varit rätt mycket algblomning tidigare men av det syntes bara små partiklar i vattnet nu.

Sen blev det middag o dusch o bege sig till Gullaboås, ganska exakt 10 mil härifrån.
Kan väl erkänna att riktigt supertaggad var jag inte, kvällen innan kändes i benen + att jag jobbade innan på fredagen oxå.
Men det var inte så mycket folk, kanske 150-175 pers.
Men som dom spelar !!!
Dom levererar verkligen till fullo !!
Även om jag tycker att det kanske blev lite för mycket 70 tals låtar igår för min smak.
Dom är härliga, bjuder på sig själva o är suveränt musikaliska !!
Dock gav jag mig en dryg halvtimme innan det var slut, lång väg hem, lite trött redan innan o jobb idag.

Nu är dom intensiva dans å musikveckorna slut, nu händer inget förräns om 2 veckor.
31a juli spelar LS på Stadsfesten i Karlskrona om jag kan åka dit o 1a aug spelar Per-Håkans på Logen i Kalmar.
Så nu får jag ta igen mig fr dansandet o det behövs, hur kul det än är.
Livet är ju mer än dans även för mig....

Denna morgon har jag ägnat åt att röja upp här hemma, hade en megadisk, har inte brytt mig om så världsliga saker i det vackra vädret.
Ska tvätta imorrn så jag har sorterat en hel massa tvätt oxå, blir ju så med mycket dans, allt åker ju i tvätten när man kommer hem.

Tänkte gå ut i solen en stund innan det är dags för en dusch o bege sig till jobbet.
Jobbar 13-22 idag, får se hur mycket kvällsflanörer det är.

Ni som är lediga får njuta av det vackra vädret...

Har du kanske väntat på mig ??


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!





Kommentarer

  1. Ja du - jösses vad du fått dansa! *ler* Men vad underbart! Och vi hade en finfin helg vi också med Wheels&Wings och strålande sol! L och jag var ute i flera timmar och tittade på bilarna och lyssnade till musiken. Det var bara när en bil spelade "runka balle" som L tyckte att nu fick det räcka…

    Hoppas du får en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt för dig att du har kunnat åka på så många "danser" lassestefans (hur stavas det?) kommer till Stättared som ligger nära där jag bor på lördag.
    Det brukar bli mycket folk men jag ska inte dit.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg