Måndag...

.....å 10 dagar kvar av juli.....
Helt ofattbart vad tiden går fort !!!

Fick en oplanerad siesta fr jobbet igår på 2.5 timme.
I denna värmen så är inte folk shoppingsugna o att gå 3 pers som trampar på varann i en varm, kvav butik är extremt påfrestande.
Vi har ac men det hjälper inte mycket när det är så varmt som igår.
Ägarna vill ju att vi är flexibla vid såna tillfällen o igår var det min tur så jag åkte hem, fixade lite hemma ist o vilade en stund.
Det är skönt att jobba kvällarna ef 20, det blir liiiiite svalare, folk är glada, trevliga, pratsugna när dom ätit o druckit o småshoppar lite.
Tiden går väldig fort då..

Jag skulle behöva shoppa jag oxå, framförallt underkläder !!
Men det finns inget så jobbigt o påfrestande som att shoppa t ex bh, man måste ju prova å man blir svettig o det är allmänt bökigt.
Sen har jag bara EN ledig dag när jag är ledig o att tillbringa den i Kalmar är inte så lockande.
Jag behöver iaf vila den dagen, åker man iväg så går 2/3 av dagen o då är det inte mycket kvar av den lediga dagen..
Men jag tror jag ska göra en kraftansträngning idag o rensa garderoberna, både underkläder, toppar, tröjor.
När man som jag jobbar med kvalitetskläder så märker man skillnaden på kläderna.

Tvätten snurrar nere i tvättstugan, drog igång redan igår kväll.
Men jag somnade innan det var klart men 2 maskiner var iaf klara när jag vaknade imorse.
Jag ska förbereda en omgång müsli oxå så jag bara har att rosta det ikväll när jag kommer hem.
Har helt tomt på både flingor o müsli, ligger lite ef med sånt.

Har fått schema för 3 veckor framåt, innan har vi fått vecka för vecka..
Å se på tusan, jag e ledig på sön när bästa Kindbergs spelar i Mörrum.
Så om mitt dansgäng åker neråt så åker jag gärna med.
Är som bekant inte så förtjust i den sträckan kvälls-nattetid numera... :(
Även veckan efter med LS i Karlskrona o PH på logen har jag flyt :))

Men nu är det tvättstugan, sen frukost på balkongen o röja 2 garderober...

LK gör ju små bloggfilmer när dom är ute på turné o när dom var i Böda så ville dom jag skulle vara med.
Anders kom med kameran i högsta hugg o sa -Vi vill ha med dig i vår blogg...."
Har väl fått vissa gliringar om att jag "håller mig framme o ska vara med överallt.." men så var icke detta fallet.
Jag trodde bara dom skulle ta ett kort på mig o en bandmedlem men han startade en inspelning???
Inte lätt att finna sig o svara smart så där på sekunden när man är oförberedd...
Jaja, man får bju'  på sig själv... :))
Ca 4 min in i filmen..


HA EN BRA DAG !!!





Kommentarer

  1. vad häftigt! Och vilken trevlig arbetsplats du verkar ha nu :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg