Guldklavengalan....


.... går av stapeln ikväll i Malung !!
Det är svenska dansbandsbranschen egen Oscarsgala :D

De nominerade är:


Årets Dansband:
Arvingarna, 099-32101
Sannex, 099-32102
Streaplers, 099-32103

Årets Låt:
Det måste gå att dansa till, Larz-Kristerz, 099-32104
Socker och salt, Lasse Stefanz, 099-32105
Stanna tiden, Sannex, 099-32106

Årets Album:
Hon ska bli min, Casanovas, 099-32107
Jukebox, Drifters, 099-32108
Änglar och en massa kärlek, Arvingarna, 099-32109

Årets Sångare:
Olle Jönsson, Lasse Stefanz, 099-32110
Peter Larsson, Larz-Kristerz 099-32111
Henrik Sethson, Casanovas, 099-32112

Årets Sångerska:
Sandra Estberg, Martinez, 099-32113
Elisa Lindström, Elisas, 099-32114
Anna Sköld, Wizex, 099-32115

Årets Musiker:
Peo Gruvelgård, Jannez, 099-32116
Stefan Kardebratt, Flamingokvintetten, 099-32117
Conny Olsson, Jontez, 099-3211
8

Det går ftf att rösta på Årets dansband o Årets låt fram till kl 20 ikväll !!
Själv har jag röstat på LK i "Årets låt" o "Årets sångare" o jag hoppas dom vinner bägge..
Har röstat på Streaplers som Årets dansband !!

Å kan ni tänka er, jag får ytterligare en underbar danshelg nästa helg !!!
Slutar 18 på fre, då blir det hem, sätta i linserna o byta kläder, åka ner till graven m lite blommor, har inte varit där sen midsommar.
Ett "måste" innan sommarens kväll till Streaplers på Logen, har gjort det i 2 år nu, han älskade Streaplers !!
Sen spinner vi loss inne på Logen kl 20 till ett av Sveriges absolut bästa dansband genom tiderna. !!!
Då får jag fira min födelsedag på egen hand i efterskott.

På lör är jag LEDIG !!!
Det är ju egt Italienskans födelsedag men hon e ju inte hemma så jag får fira min födelsedag lite m kusinen o hans familj o mina föräldrar o barn tror jag, jag jobbar 12-20 den dag jag fyller. 
Lite synd för syrran o gubbe kommer på tis, pappa fyller ju år idag. 
Sen åker dom på fredag så det blir lite uppdelat men inte mycket att göra åt.
Det är en himmelens massa födelsedagar denna veckan, 3st på 6 dagar !!!
Sen e man INTE sugen på tårta hur gott det än är... :)

En del tycker att födelsedagar inte är nåt att fira men se, det tycker jag !!!
Tycker man ska fira oavsett om man fyller 4, 18, 42 elr 67 år...
En dag på året kan man få känna sig speciell, sen behöver det inte vara så storslaget.
En blomma, kaffe o tårta räcker..

Å på lör kväll så står LK på scen i Gullaboås utanför Torsås, ca 8-9 mil härifrån !!
Å jag börjar inte förrän 13 på söndag !!
Yabba-dabba-dooooooo~~~~~~~~~~

F ö kan jag meddela att det var hela 416 pers på Logen i fre kväll men jag har mina aningar om att det säsongsrekordet ryker på fre när Streaplers spelar :)

Det är ett jäkla väder ute, regn o halv storm...
Blåste kopiöst igår o regnade lite när jag cyklade hem fr jobbet ef 22, lagom käckt att cykla i tshirt o shorts :(
Å regnet har öst ner denna morgon o jag har ingen bil, bara cykel.....

Men nu får det bli frukost, sen ner till pappa m födelsedagspresenten.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!!


Kommentarer

  1. Självklart ska man fira sina födelsedagar! Fira att man lever!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser att du har full koll och fick du inte helt rätt i dina gissningar också? Härligt!! Och vad kul att det blir lite mera dans!

    Dessutom håller jag med - födelsedagar skall firas! Basta!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg