Jajjamen....

..... jag fick rätt i mina aningar om vilka som skulle ta hem en del av priserna igår !!
Att Sannex skulle ta titeln som "Årets dansband" var föga förvånande, dom slår publikrekord på löpande band just nu.
Å när jag såg vilka låtar LK hade emot sig i "Årets låt" så var dom andra chanslösa även om LS var med där.
Olle i LS blev "Årets sångare", roligt som den hängivne LS-fan jag är även om jag tycker Peter i LK hade varit mer värd det.
Men Peter har ju skrivit "Årets låt" ihop m Sulo så han fick ju personligt pris ändå :))
Olle har ju fått titeln ett antal ggr nu....
Men är man poppis så är man..
Inte illa av en man som fick streck i sång i skolan :))
Galan sändes ju via svt play, såg bara "Årets dansband", sen var det slut när jag kom hem tyvärr.

Idag är det Ölands egna Nationaldag, Victoriadagen !!!
Vi fick storfrämmat i butiken igår, Tomas Ravelli kom in o handlade.
Ett par tjejer i restaurangen intill blev totalt "starstrucked" så dom kom in o bad om autograf :))
Längesen man jagade autografer på Victoriadagen :))
Dom hade spelat golf på Ekerum, Victoriagolfen,  i hällande ösregn, han skulle vara konferencier på torget igår.
Hollywood har sitt "Hollywood walk of fame.."
Borgholm har numer "Borgholms square of fame.." :))
Alla tidigare Victoriastipendiater har gjort fotavtryck på plattor som lagts ut på torget o även de kommande stipendiaterna ska göra det.

Att få Victoriastipendiatet är ett av de mest ärofyllda pris man kan få i sportsverige.
Men till skillnad fr många andra pris måste du komma personligen o ta emot det, annars går det till nån annan.
En anl att Björn Borg aldrig fick det på sin tid.
I år går priset till både herr o damlaget i skidstafett för insatserna i OS.

Som sagt, hällande ösregn/ösregn i stort sett hela dagen igår.
Vi hoppas på uppehållsväder denna dag då ALLT utspelar sig under bar himmel.
Kl 14 så tar hon emot folket på Solliden.
Det är mycket kringarrangemang som oxå är under bar himmel så nu håller vi tummarna för torrt väder denna dag.
Själv jobbar jag 10-18 denna dag så jag får inte se mycket av det, tittar på tv ikväll från sändningen av det.
Imorrn är jag dock ledig så då blir det bakning inför födelsedagen o sen titta på Victorialoppet.
Hade jag inte haft foten som krånglar så hade jag gärna sprungit men avstår pga hälen.
Prioriterar jobbet o dansen ist...
Varken syrran elr gubbe ska springa i år men ett par andra släktingar ska göra det så vi hejjar på dom ist.
Sista gg jag sprang, typ 5 år sen, sen var på 57 min nånting... 9.2 km är det.

Fick iaf iväg ett paket till italienskan igår, även om det inte är mycket så är det nåt till födelsedagen iaf !!!
Denna morgon får ta sin början med dusch, frukost o fixa nå käk att ta med till jobbet....

Å så får jag avsluta med att säga:

GRATTIS KRONPRINSESSAN VICTORIA !!!

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg