Dansband.....



...... all the way baby.. :D

Haha, jag gillar deras "citat" !!!
Det är verkligen JAG !! :D

Jodå, jag styrde allt nosen norröver på ö'a igår för att gå på LK på Böda Sand !!
Det blev trots allt en rätt galen kväll !!
Det såg rätt mörkt ut på dansfronten till att börja med, BS är ju en familjecamping.

Det var ju tyvärr inte en danskväll i den bemärkelsen med folk som dansar i foppatofflor, flipflop o birkenstocksandaler..

Men ef ett tag så kunde jag urskilja några riktigt duktiga herrar men svårt få tag på dom.
Tog sig ett par danser m frun o sen gick dom o satte sig vid sidan av....
Självaste Tony Irving bjöd upp till dans 21.45, han e inte redig nånstans den stollen !!
Han är sanslöst rolig o driver allt till sin spets o sin grova englandsaccenten till det.
Vinnarna i "danstävligen" fick TOLV TIMMAR danslektioner med Tony i Mälarsalen i Stockholm !!
Det priset hade jag velat ha !!!

Efter 1a "paus" så bjöd jag upp en man jag sett innan som buggade helt galet vilt med en kvinna...
Nja, dom skulle gå å lägga sig, dom hade småbarn men hur det var så fick han "tillåtelse" av frun att dansa med mig...
"Tillåtelse"....herregud...suck....
Å just då så spelade dom "Det måste gå att dansa till.."
Så jag gick fr noll till 190 knyck på dansgolvet men såååååå duktig han var !!!
Golvet var fruktansvärt trögt att dansa på, kändes som om sulan på skorna skulle lossna när jag försökte snurra på framfoten..
Ni dansare vet vad jag menar..

Å det ena gav det andra så 2a passet dom spelade så dansade jag nästan hela tiden.
Dom e sanslöst bra, 3 duktiga sångare med Peter i spetsen !!
Anders (gitarrist) o Tobbe (keyboard) är mycket duktiga sångare oxå !!!
Men Peter är i en klass för sig, jag hoppas verkligen han vinner Guldklaven som Årets sångare på sön i Malung.
Å dessutom är han författare till låten "Det måste gå att dansa till.." som är nominerad som Årets låt på samma gala !!

Dom gjord ett Johnny Cash medley, där kom han sannerligen till sin rätt, både sångmässigt o gitarrspel.
Kom ju upp rätt tidigt innan spelningen så jag hann prata lite med Peter innan.
Blev full i skratt när jag såg bussen när jag kom, den såg ut som en torkställning :D
Det hängde badkläder o handdukar i backspeglar, på vindrutetorkare o jag vet inte vad.. :D

Dom hade väl undrat lite vad jag var för en...
Har ju dykt upp 3 ggr på SEX dagar !!
Dom trodde att dom var nya för mig men så är icke fallet.....
JAG må vara ny för dom men dom är inte nya för mig...
Älskade deras version av "Purlpe rain" fr 1a tonen dom slog an i dansbandskampen 2008.

Men det blev en masshysteri utan dess like...
Jag är full av beundran för att dom pallade trycket.
Stefan (som nu slutat) hade det väl minst sagt tufft ett tag psykiskt om jag inte har helt fel..
Likaså Stefan i The Playtones..
Jag klarar inte sån hysteri på spelningar så jag avvaktade o sen spelar dom sällan här nere o även om dom gör så är det ofta sommartid o måste man som jag jobba sommar på ö'a så kan det vara svårt att komma ifrån elr så orkar man helt enkelt inte.
Men kan väl säga dom är lite nygamla då...
Köpte skivan igår, sååå bra låtar på den !!

Sen är det så att "håller" dom så mognar dom med tiden o det blir bättre.
Gör dom det inte så försvinner dom rätt snart o det har man ju sett med en del band som var med i dansbandskampen.
Gick ju på Scotts nästan direkt för jag tyckte dom var såå bra i tv o på skiva o jag blev såå besviken, alldeles för mycket popmusik för att jag ska gilla det.

Elisas likså.....
Jag tänkte att "håller" dom så behöver dom tid på sig att "mogna" o det har dom sannerligen gjort !!!
Dels var dom så otroligt unga ca 20-22 år o repertoaren behöver "mogna" oxå o idag är dom ju ett de bästa banden i Sverige för oss som gillar klassisk dansbandsmusik med lite rockigare tongångar.
Å ikväll kl 20 så spinner vi loss på Logen i Kalmar till bästa Sannex !!!

Mina sista 12 dagar har varit helt otroliga !!
Jag har:
Dansat till Sannex 3 ggr.....
Sett o dansat till LK 3 ggr.....
Varit på en LS spelning....
Hört The Playtones på torget i Bghm....
Å smällt en älgjävel med bilen o mirakulöst klarat mig o min medpassagerare....
Att "slå" dessa knappa 2 veckor blir svårt...

Men idag är jag ledig, det får bli en städ, tvätt o röjardag här hemma.
Har inte hunnit med sista 2 veckorna av ovan nämnda anledningar.
Men vad gör det ???
Man lever bara en gg o sommaren är kort så man ska passa på o njuta medans man kan.....

Men nu får det bli frukost o sen sätta igång o röja....

HA EN SKÖN FREDAG !!!








Kommentarer

  1. Så sant, man ska njuta av sommaren. Du verkar ha kul.
    sköt om dig.
    Fia.

    SvaraRadera
  2. Ja du JÖSSES vilka två veckor du haft!!! Verkligen!! Men så skall det ju vara ibland - livet tar och livet ger. Härligt att dina fötter hållit för dansen! Hoppas nu du får en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg