Sista helgen...

.... i juli 2014 är snart över....
På fre är det 1a aug !!!

Jodå, precis som jag befarade så har det var extremt superintensiva dagar på jobbet.
I tors stängde vi kl 17 för ommärkning av alla kläder inför reastarten, vi var klara med allt ca 21.30.
Då ville min arb.givare bjuda på lite mat så vi gick till Lilla Hamnkontoret, tog en vidunderligt god räkmacka på surdegsbröd o ett glas svalt, vitt vin till det.
En fantastisk himmel krönte det hela..

Upp i fre morse, började 9 ist för 10, jobbade till 19 !!
10 tim jobb i ca 29-30C värme....*puh*...säger jag bara !!
Vi hade en enorm rush de första 4 timmarna...
Hjärnan var som en överkokt kräfta, kom hem till en lika varm lägenhet :(
Men jag la bara in mina prylar, tog en strandfilt, cyklade ner till Strand hotell o la mig nedanför på den lilla stranden dom skapat o låg där tills solen gått ner..
Såååååå ljuvligt skönt... :))

Började 10 igår o det var rätt mycket folk under förmiddagen men sen dog det, folk orkar inte gå i affärer o inne i stan i den hettan.
Så det var rätt dött igår eftermiddag så jag gick 17.15 ist.
Så menlöst att gå å trampa på varann i en tom butik...
Cyklade hem med brännande, ömma trampdynor så det blev inte mer gjort igår.
Hela södra Sverige var nog i Kärrasand o dansade till Sannex men jag orkade inte bara...

Det blev en hemmakväll framför tv'n o plötsligt öppnades dörren..
Sonen kom på besök till sin mor :))
Jodå, byxorna hade spruckit i grenen o då e det bra att ha gamla mamma o gå hem till o få byxorna lagade :))

Men ikväll blir det dans till bästa Kindbergs i Mörrum :))
Ska åka med en kvinna fr Kalmar, hon har heller ingen bil men lyckades låna en så vi ska iväg.
Äntligen så blir det dans till Kindbergs igen !!!!
Inte sen 2a feb har jag dansat till dom, dom var ju på Ekebo men dom spelade ju samtidigt som LS o LK så det blev bara en hastig titt inne hos dom.
Men ikväll kl 18 så spinner vi loss till dom !!!

Hade hoppats på sol å bad idag men det sket sig.
Mulet, lite regn o åska så här långt denna dag...
En gigantisk disk har jag klarat av denna förmiddag men tack o lov att jag hade alla matlådor klara inför dessa dagar.
Men nu e det rent o fräscht igen !!
Har hivat ur sängkläderna, ska bädda rent så inatt när jag duschat ef dansen så får jag krypa ner i svala fräscha lakan, såå gott det ska bli !!
Tvättid imorrn bitti så är det gjort när jag börjar jobba..

Måste äta riktig lunch idag innan jag åker iväg, idag blir det kotlett, klyftpot, sallad o Three peppersauce fr Heinz.
Makalöst god till stekt o grillat kött !!

Har bokat boende till tors o Stadsfesten i Karlskrona, LS spelar där.
Vandrarhem, 275 kr/natt, mycket prisvärt.
Avgiftsfri avbokn innan kl 18 dagen innan om nåt annat inträffar.
Hade tänkt ta fredagen ute i kustbandet om det är vackert väder o det ser så ut enl väderprognosen men det kan ju hinna ändra sig.
Låna en dusch hos exet på väg hem o sen dansa till PH's på fre kväll på Logen i Kalmar.
Så jag hoppas på 2 härliga dagar där, lite minisemester för mig själv !!

Men nu e det snart dags för en dusch om jag ska ha lockar i håret.
Har inte riktigt bestämt mig än för vilket, annars fönar jag det bara.
Kommer bli tokvarmt ikväll även om inte solen lyser sådär direkt på oss så det håller ändå inte så länge.. :(

Borgholm 140725


HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg