Juli.....

... har gjort sitt inträde !!
Å ytterligare 3 dagar har gått sen jag bloggade sist, verkar bli en vana med vartredjedagsinlägg :D

I lör kväll drog jag allt till Blomstermåla o Sten & Stanley..
En sån grej :))
Det var ju som jag befarade allsång men dom e ju rätt festliga så det var roligt.
Sen ville han ge bort en jubileumsskiva o innan han hann prata klart viftade jag med armen så jag fick den :D
Man får ju va snabb !!
Det skulle vara rockabilly sen o dom var väl ok men äckelväder så jag drog hem till "Crazy" istället....

Sön.-mån har jag jobbat men det har varit lite folk.
Ösregn mellan varven lockar inte ut folk på stan direkt.

Som bekant så har ju dansbandsveckan dragit igång här å tänk så bra det är att ha en bekant i Bghm då.... :)
I sön fick jag på chatten en fråga av en fb vän var han kunde få tag på däck, ena husvagnsdäcket exploderade på väg ner i lör.
Då jag inte varit i branschen på 5 år så skickade jag honom till min egna privata bilmekare så dom löste det på nå vis...
Igår fick jag telesamtal av A, han hade pajat knät så han undrade om jag kunde hämta honom o köra han till sjukan igår kväll.
Jodå, det löste vi...

När läkaren kom undrade han om jag var hustrun.....
Öööööööh.....
Det var nog en komplimang för det skiljer 16 år mellan mig o A... :D
Å jag är den äldre ;)

Jovars, det blev en kanonkväll på logen igår, Sannex levererade till 110%, som vanligt !!!
Gängbildningen var inte lika utbredd i år, mer socialdansare för jag hade en underbar danskväll !!
Dansade med en Ume-bo till "I'm ready..".
Han e för grym på banjo i den låten Andreas..

Herrejävlaridetblåskåpet var det gick undan o varje steg satt som en smäck !!
Herrarna hade ett styvt jobb att föra i trängseln men det går förvånansvärt bra med tanke på folkmängden.
Men attansbananer vad foten smärtade när jag lagt mig... :(
Hade svårt att sova pga av det.

Men nu är det som det brukar, lagom ont sådär....
Har varit på shoppingtur i Kalmar idag, den började klent men tog sig...

Kom nämligen in en kvinna häromdagen o provade våra skor, vi säljer ju rätt exklusiva seglarskor.
När hon provade skorna la hon i ett inlägg fr sin sko o nyfiken som jag är så frågade jag givetvis...
Jodå, hon hade samma problem som jag o hade köpt sina inlägg på Stadium så idag på den lediga dagen så drog jag in till storstan Kalmar..
Å se på rackarns.... jag fick tag på såna, vilken skillnad direkt..
Han blev lätt förskräckt killen när han såg hur uttrampad min fot är..

Så förhoppningsvis frälser dom mig fr en del smärta framöver, kan ju ha dom i mina dansskor oxå, bara flytta dom.. :)

Loppelina på jobbet (17 år gammal..) hade en parfym i sin handväska igår o nyfiken som jag provade jag den o blev rent berusad..
På ett positivt sätt :)
-Var har du köpt den??
HM....

Jaha, så jag har jagat hela Kalmar runt för att få tag på den..
Icke... :(
Messade henne o fick svar: Nja, kanske Lindex....
Jaaaa.....jooo...en jäkla skillnad på Lindex o HM.....
Fanns inte på Lindex inne i stan så jag fick ge mig ut till ett annat köpcentrum o se på den, jag fick den till slut !!!
Skam den som ger sig....

När jag berättade det för expediten så ville hon sniffa på den....
-Det är DU......
Har aldrig sett henne innan men den doften är JAG.. :)
Å jag betalade hela 99 kr för den :)

Köpte en rockabillykjol av en tjej på en fb sida jag är med på o kjolen har varit på drift en vecka men idag fick jag den !!!
Å jag vet den är lagom, jag har strl 14 fr Collectif, kommer bli grym med rätt topp till :))
Å en ny hårblomma blev det....

Kjolen är hög, går nästan ända upp till bysten, man kan ta bort hängslena, lägga kryss i ryggen elr ha dom vanligt.
Den har höga slitsar i bägge sidor.


 Nya hårblomman :)


Den berusande parfymen ;)
Vardagslyx för mig...


Nu är nästa projekt middag, har inte en susning om vad jag ska ha till middag idag.....
Ingen dans för mig ikväll men kanske jag åker ut där o träffar dansvänner..
Ikväll är den mest eftertraktade kvällen, maskeradans till perra-pågarna.. (Perikles..)
Men jag gillar inte dom så det får vara, jag ska jobba imorrn oxå.
Förvisso inte förrän 12 men jag ska till gymmet innan o bruka mina nya kunskaper o övningar jag fick av A i fredags när vi var där.

Måste avsluta med "I'm ready..."
Dom driver upp tempot lite ytterligare o det är en kick att få dansa med rätt person till den låten som ingen annan drog kan ge.....



HA EN SKÖN KVÄLL !!!

Kommentarer

  1. Oj vad du håller igång:))
    Vårt nästa projekt blir makrillfestivalen i Bua här i Halland.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg