Ledig onsdag....


...å då vaknar jag halv 6 o kan inte somna om....
Nåja, nu e klockan snart 7 så jag klev upp.

Läste en artikel fr Expressen om en 20 årig tjej som valde att sluta sitt jobb på ICA Almérs i Färjestaden då hon vägrade ta på sig en långärmad tröja o dölja sina tattoos hon hade på sin armar.
Hon tyckte det var "löjligt" att behöva göra det o fick ultimatum att säga upp sig o det gjorde hon.
Men hon får ju sola å bada men kompisarna istället så det gjorde inte henne så mycket.

Ja, det kan tyckas lite löjligt med tanke på hur många som är tatuerade, jag själv inräknad.
Men idag styr arbetsgivarna marknaden med järnhand o det är bara att finna sig i det om man vill ha ett jobb.
Richard Teern på ICA Supermarket här i Bghm är stenhård på den principen, du får ej heller ha piercing's i ansikte, endast vanliga örhängen.
Hans personal ska se städad o prydlig ut, basta !!!
Han har fått mycket skit för det men han viker sig icke en tum, han har oxå fått mycket support för det.
Om det gäller ICA överlag elr bara vissa handlare vet jag inte.

Jag fick en chock när jag såg honom på gymmet P&T då han har massor av tattoos, bägge armarna är s k fullsleeve's men har aldrig någonsin sett honom utan långärmat i butiken.
Han samarbetar med KRIS, Kriminellas rätt i samhället, han har ett gäng där nu som jobbar o samma principer gäller för dom.
På vissa går det dock inte dölja allt då dom har på halsen o händerna men dom sitter inte i kassan.
Dom accepterar det till fullo men en 20 årig tjej tycker det är löjligt o väljer att sluta...
Men är man 20 år så är väl mognadsgraden inte så hög hos en del...

En anl att jag aldrig någonsin skulle tatuera mina underarmar o att jag har placerat dom jag har på ryggen.
Vill mina barn göra det kommer jag göra allt för att dom ska förstå det olämpliga i det...
Det är ftf inte ok i alla lägen att blotta dom o idag styr arbetsgivarna marknaden stenhårt o vill du ha jobb får man finna sig i det helt enkelt.
Jag har planer på en gammaldags mikrofon m text i black and grey på vä överarm men då kommer jag ta på en tshirt, dra ett streck med bläckpenna var armen slutar o därunder får den inte gå.
Mina åsikter kan tyckas mossiga men det får jag bju' på....



Frostade av frysen igår kväll då den börjar bli rätt tom.
Det gick fort i denna värmen kan jag säga... :D
10-15 min så rasslade isbitarna ner med ett dånande, lät som ett mindre isberg krackelerade :))
Fick lite nya uppslag till middagar, tycker det är svårt i denna värmen men nu har jag för 3 dagar framåt.
Dock får nog HET Chiligryta stå kvar till hösten o svalare väder tror jag :))

Vill ha ett sånt här set.... :)


Å nya köksmöbler.....*suck*..
Typ 40 000 för allt tillsammans... 



Börjar bli dags för blåbärssäsong igen, är ledig på sön nästa gång o tänkte ge mig ut då o se hur långt dom kommit här.
Med tanke på det myckna regnandet för ett par veckor sen o denna värmen så borde det finnas massor....
Funderar på att beställa en låda "gubbar", problemet är att det tar sån plats..

Ska ställa mig i disken strax, orkar helt enkelt inte när jag kommer hem fr jobbet med brännande fötter, då e det soffläge som gäller.
Sen vidare till Kalmar för shopping, bara lyckan står mig bi o jag hittar det jag söker.
Nya undies, en ny bikiniöverdel,en elgrill o lite annat.
Kära E hade en sån fin liten elgrill på sin balkong när jag var i Ängelholm, liten o smidig o det var så gott så jag tänkte försöka få tag på en sån.
Rusta brukar ha till bra priser.

Sen blir det sol å bad när jag kommer hem :D

Har iaf fått klarhet i bilen....
Försäkringsbolagens kvarnar mal långsamt i hettan...
Dom lagar allt utom motorhuven, då löser dom hellre in den..
Det blir för dyrt tycker dom i förh till bilens ålder o värde o jag vill ha min lille bil kvar så jag avstår den.
Så jag får ny framruta, backspegel o dörren lackad, motorhuven får vara t v.
Det är bara en liten svacka i den o syns inte sådär direkt när man tittar på det.
Så framrutan är beställd så så fort den kommer så kör jag bort den till glasmästaren, det är väl även dom som sanerar den från allt glas oxå.

Ikväll är det dags för "Sommarkväll på torget" igen....
Ikväll är det Barbados som står på scen kl 19 !!
Tillhör inte mina favoriter men en sväng ut dit får det bli...
Dom var grymma när dom kom fram med Magnus Carlsson som sångare men sen har det gått utför i mina ögon.
Han har en otrolig röst o jag tycker det var synd att han slutade.
Hans diskogrejer är INTE min stil, som soloartist är han bra men inget slår hans tid i Barbados..
Här dock utan honom i "Grand hotel", en av deras större hits...



HA EN SKÖN DAG !!!

Kommentarer

  1. Det finns ju en klädkod på de allra flesta arbetsplatser att följa, vet inte om några täckta tatueringar är hela världen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg