Ledig...

... dag idag har jag.
Är grymt trött, det var gudomligt skönt att få komma hemma vid 7 tiden igår kväll o bara dimpa ner rumpan i soffan o VILA...
Vi hade mycket folk igår, bra försäljning så det rullade på.
Tyvärr så öste regnet ner på Victoriafirandet, jag såg det som brukligt på tv'n igår kväll.
Idag är den än mer folk för idag går Victorialoppet, när det är slut finns icke en ledig plats på nån restaurang när alla vill äta efter loppet.
Banan är 9.2 km lång.

Så denna dag ska jag ta hand om ren tvätt,  baka lite, rosta müsli mm.
Lill-loppan lovade dyka upp o hjälpa mig oxå.
Syrran + gubbe dyker upp under eftermiddagen o då kommer dessa godingar hem till mig :D
Såg dom på Gina T i Kalmar för drygt 2 v sen men dom var slut i min storlek.
Förmodligen har alla fått gå upp en storlek, den svarta fanns men inte den blommiga.
Å den passar som en smäck till min sv rockabillykjol :D
Kollade Ängelholm men där fanns inte Gina T, finns bara i Helsingborg men då kom jag på Lund för att dom skulle ju köra hitåt idag.
Kollade lagersaldot på nätet på NOVA Lund o jo, den skulle finnas.
Skickade syrran pronto a la minuto dit o dom fanns :D
Endast 129 kr/st !!!



Inhandlade nya svarta hotpants via second hand på fb igår, dom jag har är mer grå än svarta nu.. :/
Blir ju så när man måste tvätta efter varje gg man dansat i dom.
Fb är en riktig fyndsida för mitt intresse iaf, köp-å-säljsidor för rockabillykläder.
Tyvärr är kulturen för rockabilly extremt begränsad vad det gäller musik o bilar här så då får man nöja sig med klädsel o inredning.
Önskar jag kunde åka mer på musik o se bilar o umgås men när det inte finns så finns det inte...

Försäkringsbolaget funderar på om det är värt att laga bilen men jag måste ha min lille bil.
En billigare bil i inköp o drift finns inte....
Fick kopia på polisrapporten fr olyckan igår, jag måste ha den för försäkringen.
Vi smashade den 23.25 samtalet ringdes 23.29 o kl 04.01 på morgonen så avlivades älgtjuren.
Vi visste ju inte riktig var vi var nånstans men exakt position var mellan Jämjö o Fågelmara, vid Horsaryd.
Inte lätt å veta var man är mitt ute i svarta skogen som det är där....

Nähä, nu ska jag peta iväg ett mejl till släkten i USA.
Lite frukost, börja fixa här hemma.
Ska försöka orka med en runda på inlines o trimma benen lite på gymmet.
2 v sen sist men jag har ju dansat o fått benträning o bränt kalorier iaf :))

HA EN SKÖN DAG !!!

Kommentarer

  1. Åh, vad snygga dom är. Vill ha!!!!
    Du som dansar så mycket nu får väl bra träning.
    Fia.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg