En härlig....

.... kväll blev det på larmtorget till Larz Kristerz :))
Dessutom alldeles ljummet ute, en riktig sommarkväll !!!
Slutade ju kl 19, satte mig i pappas bil o drog raka vägen in till Kalmar...
Jaha, parkeringsplats?????
Fanns icke EN enda parkeringsplats... *suck*....
Men körde ut mot gästhamnen o Baltic o se, där hittade en lucka till slut.
Det var snabba fötter in till Laaaaaaamtååjet (kalmaritiska.. )

Som jag trodde så gick ju inte LK på scen direkt utan det är ju "Svensktoppen nästa" först.
När jag kom fram så stod en något märklig "grupp" på sen o sjöng i väntan på LK, det sas dom blivit lite sena... ;)
Måste säga en sak om LK, finns nog inga som bjuder så mycket på sig själva som dom !!!
I Malung är det fullt pådrag, både för dom o många andra band.
Sjukt mycket folk, Larmtorget var packat !!!
Men lyckades snirkla mig fram så jag kunde få kort.

Men dom e för tråkiga kalmariterna, inget drag alls i dom...
Så då var jag ju tvungen å bjuda upp A, en gammal linedancekompis, vi började dansa linedance samtidigt -01.
Han var nog den enda som skulle nappa på det ;)
Så vi fick en härlig bugg till "Det måste gå att dansa till..."
Kan säga det var nåååågot trögt att dansa på gatstenen :)
Men skam den som ger sig !!

Här är "förbandet" till LK ;)


Å här dom "riktiga" LK :))


Peter, frontman o sångare i LK, f ö nominerad som Årets sångare på Guldklavengalan som går på sön i Malung.
Dom är även nominerade för Årets dansbandslåt, "Det måste gå att dansa till.."
Jag hoppas dom vinner, det är dom sannerligen värda !!
Han är en grym sångare o låten är galet bra !!


Anders Tegnér.. 
Enl Peter är han både snygg OCH kan sjunga o jag instämmer ;)
En mycket värdig "efterträdare" till Stefan som Peter's vapendragare på scen :))
Stefan var ju lite lätt galen emellanåt :))
Å sjunga kan han...
Å spela gitarr !!


Galet mycket folk å jag fick inte med alla.. :)




Senare var jag inbjuden till releasefest på Hanssons krog för Lennart Palm har precis släppt en skiva,
jag var med på spelningen men sen fick jag ge mig hemåt.
Hela LK kom till krogen o det hade varit roligt att sitta o prata lite men jag var tvungen o hem, ska ju jobba nu vid 10 annars hade jag gärna stannat en stund.
Tyvärr var dom inte spellediga idag, dom skulle till Uddevalla annars kunde dom kommit till torget som besökare denna afton :)
Dom har ju delat scen med Playtones fler än en gg så dom e välbekanta..

Denna morgon har startat med en dusch o papiljotter i håret :)
Är ju rykande rock'n'roll på torget denna afton, Playtones spelar upp kl 19 så kyrkklockan börjar gunga :)
Så jag får fixa håret innan jobbet, får bjuda på rockabillylockar i håret denna dag :))
Sen hem till mina föräldrar, byta om, möta lill-loppan o sen ut på torget.
Är ju bilträff varje ons så det kan va kul o se lite av det oxå.

S ringde mig igår, jägaren hade ringt upp honom.
Det var en älgtjur, ca 3-4 år gammal som vi körde på.
Jag hade klippt både fram å bakben på honom.
Han hade legat ner när dom hittade den o dom var osäkra på om det var den men när han reste sig så vacklade han o dom beslutade sig för att skjuta honom o det var ju rätt djur.

Men nu e det frukost o fixa det sista å sen jobb....

Måste ju bjuda på lite Playtones :)
Vem kan glömma "Sofie.." :))

Stefan e grymt flyhänt på pianot !!~
Hur hinner människan trycka ner alla tangenter ?? :)
Han var ju med i "Sikta mot stjärnorna" (tror jag..) som Jerry Lee Lewis !!


HA EN HÄRLIG SOMMARDAG !!!

Kommentarer

  1. Oj vad packat med folk där va, men körde du på en älg?
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Vilken änglavakt du hade vid olyckan. Ruskigt otäckt!! Tur det gick bra.

    Jag var åxå på Larmtorget bland alla andra!! Kanonkväll. Dom spelar för bra Larz Kristerz. Såg du dansade med min ex make A!! Fick er på bild lite halvsuddigt.... Kolla min blogg :-)
    Ha de gott// Lotta

    SvaraRadera
  3. Du har ett härligt intresse i dansen.
    Själv är jag nog mer rocker..
    Ha en härlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt intresse i dansen du har!
    Jag är också mer mot rocker hållet :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga Bilder du bjuder på!!! Underbart - och otroligt kul att vädret varit så bra som det varit nu! Förstår att du njutit. *ler* Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg