Då så.....



..... det börjar dra ihop sig......
Till Ekebofestivalen !! :D
Imorrn när jag slutar kl 18, ev kan jag kanske smita 17 så sätter jag mig i bilen o kör mot Ängelholm !!
Ska bo hos en dansväninna där, hon är på Ekebo även imorrn kväll men av förklarliga skäl kan jag inte det.
Så jag ska bli insläppt av en väninna till henne.

Men hur faan ska jag-vi kunna klona oss o vara på 3-4 dansbanor samtidigt ??? :P
L-K o LS kör nonstop i stora tältet....
Kindbergs i ett tält.....
Underbara Grönwalls i ett annat o Eva Eastwood på rockabillyscenen...
Typ samtidigt...
*suck*......

Sveriges 4 absolut bästa band spelar den kvällen..
Ingen panik, allting på en gg.......
LS behöver jag inte ens förklara.. ;)
L-K har jag aldrig varit på men vet dom är grymma underhållare.
Kindbergs har jag inte dansat till sen 2a feb...
Dom har haft dåligt med spelningar i våra trakter under våren...
Å Grönwalls har ju lagt av som heltidsmusiker, gör enstaka gig per år bl a Sandra, Kalmar juldagen.
Men jag sätter icke min fot på Sandra juldagen...
Men dom är helt underbara, vilken musik dom spelar o Monia (ja, hon heter såå) har en mycket speciell röst !!!
Dansade ju med trummisen i Vinslöv i feb när jag var på P-H's :D

Playtones spelar imorrn, fre men som sagt, då sitter jag i bilen o är rätt mör när jag kommer fram.
Det är ju mycket musik inne i Ängeholm på lördagen på Stortorget, bl a spelar dom då så lite får jag höra av dom.
Dessutom kommer dom hit till Bghm på ons 9e o "Sommarkväll på torget.."
L-K är i Kalmar på tis o Böda Sand nästa tors men jag har inget schema så jag vet inte hur jag jobbar.

Enl en kund igår så ska det bli bra väder på lör så vi hoppas på uppehåll.
Men ska inhandla ett paraflax iaf, det gamla är trasigt...

En extra knorr i sammanhanget är att det är Lennart Palm fr Radio Kalmar som ska vara konferencier på Ekebo fre-lör.
Han har jag känt sen  -82 !!!!
Då stod han på scen i Sandgårdsborg (bygdegård på ö.Öland..) o sjöng "När vi rör varann..." i dansbandet "Romance.."
Sicka minnen, oj, oj, oj... :D
Han o en annan underhöll ju på "Crazy" i lör så jag pratade med honom.
Hade glömt vilken grym sångröst han har :))

Planeringen är att köra hem via Mörrum på sön o dansa till Sannex OM foten håller för det.....
Få packa ner en cocktail av Pronaxen o Alvedon, packa tejp o mina nya inlägg så kanske det går.
Dom var riktigt sköna att gå i igår men visst, jag är ju ovan så visst kändes det.
Annars får jag skippa det, dom kommer nästa fre 11e till Logen i Kalmar men så bra som dom är just nu så är det svårt att missa dom :))

Var på gymmet igår o nyttjade mina nya övningar o kunskaper jag fick förra fre, gick synnerligen lätt att träna.
Jag har snart vader a la Belgian blue..
Man får en liten kick av ny inspiration..
Ska dra en liten runda på mina inlines senare o en sväng till gymmet för arm-bröst-axlar pass, sen blir det av förklarliga skäl inte mer denna veckan.
Men motion får jag hoppas att jag får  :))

Hoppas på mycket dans, det är mellan 15 000- 17 000 besökare i Ekebo dessa dagar, dom börjar nämligen redan ikväll.
Lite mer hanterbart dock, både publikmässigt o avstånd än Malung...
Typ 70 mil o 55 0000 besökare där..*puh*..

Så ikväll blir det att packa, imorrn är det äta frukost, jobba o sen drar jag....
Tudde-li-dooooooo~~~~~~

Måste ju bjuda på lite musik.....
Jag säger bara:
Keep on dancing folks~~~~~~

Här Peter i L-K o Eva E i en underbar duett...
"Hjärtat bankar.."


Här Grönwalls i "Akta dig.."
Hoppas innerligt jag får bugga till den låten.. :))


Å vi måste ju avsluta med LS :))
Live fr Rättvik, på Classic car week..


HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

  1. Vilken helg för dig!!! Underbart!! Hoppas verkligen din fot håller!

    Nu har jag läst ifatt dig sedan min semester och jag grattar till att "din" butik, och därmed du, vunnit försäljningen. Sådant är alltid kul. Och klä skyltdockor, ja, det är verkligen ingen lek.

    Önskar dig en trevlig och superbra helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en "super" helg.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg