Bageriet är öppet !!


Som sig bör i arla morgontimman :)
Nu jäser bröddegen som jag påbörjade i ons kväll med att låta yoghurt rinna av.

Enn'  får iint'  ha brått te å baak brö'.... ;)
Ju längre tid desto godare bröd !!

Älskar att baka bröd, minimal arbetsinsats men sååååå gott det blir !!
Bara disken som e sur att ta hand om :(
Har ju ingen diskmaskin...

1a sept idag.......

Mulen morgon men åtminstone uppehåll, får hoppas det fortsätter så under dagen o att det ljusnar lite.
Igår var 1a kvällen det var mörkt när jag åkte fr jobbet strax innan halv 9.
Hem till en mörk, tom lägenhet....
Har ju inte fått upp några fönsterlampor ef sommarens uppehåll förutom köksfönstret.
Ef brödbak nu på morgonen ska jag se om jag kan ta 2 fönster, tvätta, byta gardiner o hänga/sätta upp lampor så det blir lite fint om kvällen.

Ska ner till mamma o städa golv där.
Sen hem i badet, ska rulla håret idag tänkte jag mig, få till en riktig VAWOOM frisyr :)
Läste på linedanceklubbens hemsida igår, det var tydligen föranmälan men mellan 2 o 5 är det öppen dans s a s..
En gammal, gammal kompis (inte till ålder men år vi känt varann..) ska spela på Norrlidsdagarna, (bo-område  Kalmar...) får se om jag hitta det o se om jag kan träffa han.
Fb är bra till mycket, man får reda på saker där :D

HA EN BRA LÖRDAG !!

Kommentarer

  1. Lycka till med brödet! Ska försöka hitta ngt bra recept på frasiga frallor idag (brukar inte lyckas så bra).

    SvaraRadera
  2. Såg på FB att dulyckats väl med vaavooom frisyren! *ler* Hoppas du får en finkväll..

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hembakat bröd är dessutom så mycket godare än köpt! Vi har diskmaskin, men ingen matberedare. Måste skaffa en sån så jag kan börja baka mer bröd!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg