Fredag....

...... å småregnigt.. :(
Tonåringen kom in innan skolan så då fick jag kliva upp.
Stack ut på en rejäl pw 8.20 för det hade börjat regna så jag ville få det gjort innan det blev värre.
Men jag vet inte, just nu så verkar det vara uppehåll. emellanåt så ser det ut som att spricka upp men det blir som det blir..

Kl 12.10 är det ett pass pulsgång på gymmet som jag tänkte ta oxå, sen får det vara med träningen denna veckan.
Jobb imorrn o på sön..
Surt, jävligt surt att enbart jobba helg när alla andra är lediga...

Har många "borden" att göra...
Borde samla ihop räkningarna...
Borde ta hand om den rena tvätten sen i tis...
Borde åka o handla....
Borde, borde, borde.....

Får se vad som blir...

Fick hem ett julbroderi igår som jag beställt, började plocka lite i det igår kväll.
Blir väl kanske under eftermiddagen när jag duschat ef gymmet.
Har inte så mycket annat att slå ihjäl tiden med, ska försöka få alla borde fixade innan gympasset så är man fri fr det sen.

Har iaf hällt kokande vatten på vetekross, ska baka tekakor med vetekross o morötter ikväll.
Har inget bröd i frysen till frukost.
Idag blev det bovetegröt med blåbär o kokta ägg till så jag klarade mig utmärkt.
Men det är gott med hembakat bröd..
Hade önskat sällskap till frukosten imorrn el sön men knappast troligt...
Var kanske lite övermodig igår med orden men så är det, just nu har jag inte en blekaste aning om vad som blir av det...

Såg på "Hela Sverige bakar..."
Jag var väl inte så jätteimponerad av dom.
Dessutom tycker jag det är fel att stressa fram bakverken, bottnarna ska hinna svalna o "sätta" sig, krämer ska hinna stelna o kallna för bästa resultat osv.
Jag har aldrig gjort en Princesstårta för det är inte  min favorittårta, söt, slibbig o för mycket grädde.
Inte lätt att få bra resultat med ljumma bottnar som går sönder när du delar dom o krämer som inte hunnit stelna.

Nähä, får försöka se till att få dessa borden gjorda... :(

HA EN SKÖN FREDAG!!

Kommentarer

  1. Tror du hade klarat dig hur bra som helst i Hela Sverige bakar. Jag har gjort ett antal prinsesstårtor fast jag själv inte gillar marsipan och jag tror jag hade lyckats ganska bra. Men det är väl som du säger att under tidspress är det kanske svårt att få till ett bra resultat. Vet i allafall att min varit snygg!
    Hoppas du får en bra helg! // KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller med dig angående hela Sverige bakar. Också i min systers ord, du hade klarat dig fint. Min marsipanros hade absolut sett bättre ut än mångas andra. Men jag skulle missa på så mkt annat i ett sådant program så... Kram

    SvaraRadera
  3. Räkningarna, ja dem måste jag oxå ta tag i. Otippat gillade sonen "Hela Sverige bakar" och nu vill han testa att baka en tårta, så vi kommer nog att kolla på det.... Fast det hade varit roligare om du varit med...

    SvaraRadera
  4. Det där hade du lätt fixat med bakningen...förstår hur du resonerar ang tidspressen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg