Skördetid.......

Ösregn........ :(((
Men då prövas disciplinen, det var bara att dra på sig kläderna o ge sig ut på en pw, dock i rätt mesigt tempo.
Tänkte för mycket så jag glömde hålla tempot... :((
Var ute i 45 min, hem o dra av de blöta byxorna o ta på torra o sen gå över gatan till gymmet o ett pass Pulsgång.
Nu har frukost intagits, vaniljyoghurt, keso, jordgubbar, banan, nyrostad müsli sen igår o kokta ägg.
Lovade sonen att baka bullar, måste gå igenom frysen oxå o hitta nån middag.

Blir ingenting med middagar i ensamheten men nu har han behagat glädja mig med sin närvaro till tors, sen jobbar jag.
De har studiedagar både tors-fre denna veckan när Skördefesten drar igång.
Med tanke på dagens väder så drar det nog inte riktig igång än, många väntar nog in väderleksprognoserna för helgen.
Jag kollade igår o det verkade bli uppehåll iaf, förra årets osannolika sommarvärme lär vi nog få se oss om i stjärnorna efter.
Då rök alla rekords rekord vad det gäller allt tror jag.

TV4 Nyhetsmorgon sänder härifrån Öland på olika platser ons-lör om ni är intresserade av att se det.
I Ventlinge på sö Öland har dom byggt en tavla av enbart olika sorters lök, 3x7 meter är den.
Det jobbas febrilt i varenda buske, avkrok o vrå inför invigningen på tors kl 18, sen är det full fart till sön.
Söndagen brukar vara lite avslagen men det har börjar bli bättre.

Tyvärr jobbar jag hela, hela tiden så jag lär inte få se mycket i år.
Så i år får jag inte se det magnifika fyrverkeriet som avslutar hela festen lör kl 21 i Bghm hamn.
De släcker ner hela hamnen för bästa effekt o det är ett hejdundrande fyrverkeri.

Tors kväll åker jag ner till Eriksöre, min "oas" i Skördefesten.
Där finns allt, man behöver inte åka nån annanstans...
Hantverk, smycken, konst, mat&dryck, underhållning, grönsaker, allt.....
Jag hoppas bara det har hunnit komma igång på tors kväll för det är enda kvällen jag har möjlighet..

Så i år kan jag inte bjuda på några bilder men här kommer lite bilder fr förra årets Skördefest.

Skördebåt på Bghm's torg.. Inte det vackraste konstverket i mina ögon.. :(

¨
En vackert dekorerad stenmur i Eriksöre..


Bysme'n i Eriksöre..


Pumpataxi för den som inte orkar bära sin pumpa till bilen :) 


Underhållning på Storgatan i Bghm, de är tandläkare till vardags :)



Den lokale sme'n Jens (i svart..)som får hjälp av publiken..
Älskar ljudet av sme'slag, det om något är HANTverk.. :)


Pumpan är ju i fokus hela helgen, det är pumpor precis överallt.
Lägg till halmbalar o marschaller så är det komplett.
Å vad jag vet så har det aldrig blivit eldsvåda med kombinationen halm o marschaller..
Som tur är....

Pumpan har ju en underbar färg, gyllene orange som lyser upp i höstmörkret..

Bakade brödkakor igår med morötter o vetekross, såååå goda dom är.
Mjölet tog jag 50/50 av dinkelsikt o Manitoba.
Rostade en sats müsli som både sonen o jag har intagit till frukost.
Vilken skillnad fr att köpa den..

Gårdagens lärdom: Riv ALDRIG mjuka morötter....
= trasig tumme :((
Faanskapet fastnade på rivjärnet men inte tummen .. :(

Ska ringa ner till sö Öland pastorat o höra om dom vet vilken dag A's gravsten skulle komma, den var planerad till denna veckan iaf.

Nu får det bli dusch o sen börja plocka i frysen o göra bulldeg...

HA EN BRA DAG I ÖSREGNET !!




Kommentarer

  1. Hoppas på många roliga bilder :-)

    SvaraRadera
  2. Har precis upptäckt Manitoba också, underbart bröd det blir

    SvaraRadera
  3. Vad fantastiskt det låter med skördefest! Det finns inget liknande här - inte något stort i alla fall - så jag tackar jag för bilderna.

    Bra kämpat med träningen. Är mäkta imponerad! *ler* Och jag såg ju en bild på dina bullar och annat gott du pysslat med på FB och det är också imponerande!

    Ha det gott! Ta hand om dig.. Kram

    SvaraRadera
  4. Ohh, jag vill gå på skördefest, det låter härligt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg