Lev livet....



..... och ta tillvara det sa min underbara dansvän för snart 2 år sen när han berättade att han fått cancer.
Han fick ge upp den kampen i veckan som gick, jag fick beskedet igår via fb när jag kom hem.

Han var ett år yngre jag men inga barn hade han.
Vi har haft sjukt roligt på dansgolvet, han var en av de som "lärde" mig bugga för han var så bra på att föra så det var lätt att följa honom även om jag bara gått ½ grundkurs i bugg.

Det var på en LS spelning i nov för snart 2 år sen som han talade om det, jag blev alldeles iskall...
Han talade även om de mycket dåliga prognoserna för den sorten han hade fått..
Maxtiden var 5 år men han fick 2..
Men jag sa att vi hade inte dansat färdigt på långa vägar så det ville jag inte veta av o han sa detsamma....

I början försökte jag hålla kontakt, jag var inne hos honom när han fick, 1a cellgiftsbeh men sen blev jag i stort sett utkörd av en personal/vän, om han inte orkade el vad vet jag inte..
Ett år sen jag hade kontakt sist med honom men så är det.
Jag kan ju inte tvinga nån om denne inte orkar/vill..

Men än en gg har livet varit orättvist...

Så ta tillvara på livet, man vet inte hur länge man får vara med..
Gör det ni vill men med visst förnuft..
Vänta inte o skjut upp saker för man vet inte om man kommer till den dagen när man tänkt göra det.
Det har jag blivit smärtsamt medveten om i år...

Skulle gjort en hel del idag men luften har gått ur mig lite s a s..
Men måste till den s k Posten, skicka iväg a-stöd som kickat igång igen för att jag jobbar halvtid nu.
Ut en runda, det har inte hänt så mycket på vågen tyvärr.. :(
Plocka upp grejerna sen igår..

Sen blir det nog inte så mycket mer...

HA EN BRA DAG!!



Kommentarer

  1. Så sorgligt. Nä man vet aldrig vad som ska hända. Kram

    SvaraRadera
  2. Så rätt din vän hade när han sa "Lev livet" för man vet inte vad som väntar runt hörnet.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg