Sista Skördefestdagen.....

...... denna sista September...
..som är min sista arbetsdag.....

Då är det strax över för både Skördefest o jobbet....
Det var galet mycket folk igår, det formligen vällde in folk fr kl 12 till 19.30 ca.
Vid 18.45 började jag fundera på om vi skulle få sluta innan kl 23... 
Ett tag hade vi så mycket så sittplatserna räckte inte....

Men vid 19.30 tiden så sa det bara POFF så tog det slut, sen kom det strökunder till 20.30.
Ett kallt, intensivt regn gjorde sitt till men vi får tacka vädergudarna för att det varit så bra väder som det varit. Så vi kunde åka hem 21.10.

Lite shopping hann jag med mellan 9.45 o 10.20.. *L*
Det gäller att vara snabb med kortet *L*
En underbar krans med torkade chilis, apelsinskivor o dyl att ha på köksväggen el dörren o 2 brk honung fr Birgittas matbod.
En smaksatt med punsch o en med citron..

Så idag ska bilen gå de sista 3 milen till jobbet o hem igen, sen är det oxå över.....
Upplevt en sommar jag aldrig kunde föreställa mig för snart 6 mån sen.....
Ett tag undrade jag om jag skulle orka överleva den...
Men så är det, livet frågar inte vad man vill....

Nu väntar arbetslöshet o ensamhet igen...

Tog lite bilder igår när jag var ute på stan, det är så mycket fint att se o människor är otroliga på att kunna skapa o glädja andra...

Denna bilen stod utanför Floras Blomsterhandel, det är samma fantastiska man som gjort dekorationerna som gjorde mitt vackra hjärta till A's begravning...




Någon har blivit inspirerad av ett
 visst tv-program *L*



Fortf finns vackra sommarblommor kvar på Storgatan....


Här sänder TV4 direkt fr vårat torg med Lennart som reporter...


Någon?? lagar mat i direktsändning...


En vacker uppställning utanför Borgholms Blommor...
Kransen jag köpte hänger längst ner till vä...
Bättre bild kommer :)


Så igår missade jag det fantastiska fyrverkeriet....
Jag hoppas dom fick se det, det var ju rätt mulet då ef det intensiva, kalla regnet som kom under kvällen under ett par timmar.
Jag parkerade bilen o gick raka vägen ut på stan, hade jag gått upp i lägenheten hade jag inte kommit ut igen.
Jag var så slut i mina ben.. *L*

Sprang på kusinen m familj, tonårsdottern o ett par till jag bytte några ord med.
Gick in på kondis o köpte en macka o en Skördebakelse, tyckte jag var värd det ef den långa, intensiva dagen.
Gjorde varm choklad o åt när jag kom hem, lite tv o sen i säng...
Det var mitt Skördefestfirande..
Nu längtar vi till nästa års Skördefest för är det nån gång man ska besöka Öland så är det denna helgen *L*

Idag blir en intensiv dag på jobbet, alla vill köpa med sig fisk hem innan dom åker.
Vi ska stänga kl 18 men det kommer ett gäng på 20 pers, Konstnärsgillet kl 17.45 så det är knappast troligt.

Nu ska jag lägga mig i soffan o läsa gårdagens tidning som jag inte riktigt hann med o sen blir det frukost.

HA EN SKÖN SÖNDAG !!

Kommentarer

  1. Fantastiska bilder! Hoppas du sovit gott.

    SvaraRadera
  2. Hoppas denna sista arbetsdag blir bra! Och att denna höst blir fantastisk.. Trots att det kanske inte känns så,just nu..

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas din sista arbetsdag gått bra och att du kan vila ut efter en hektisk helg! Som sagt, du gör fantastisk reklam för skördefesten, jag är superlockad att besöka den!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg