En makalös....

.......Skördefestfredag blev det!!
Strålande sol, friska vindar av o till...
Kunde inte bli bättre !!

Hade "lagom" med kunder hela dagen, en jämn tillströmning så vi hann med.
Varken kaos i kök el disk utan vi hann hålla jämn takt utan att totalt stressa ihjäl oss.
Jobbade 11-22 igår minus 30 min rast så jag var rätt trött i benen igår kväll så det blev inte nånting mer än soffan :)
Tog ju lite bilder på väg mot jobbet igår, uppfinningsrikedomen är stor för att skapa skapelser av halmbalar, pumpor o annat.

Håll till godo !! :)

Denna lilla söta "familj" hälsar välkommen i Köpingsviks södra infart :)


Allt dekoreras med pumpor o halm, grindstolpar, stenmurar, precis allt...


Vid infarten till en campingplatserna i Köpingsvik, en pyramid av halmbalar o pumpor.


Utan för kondiset i Köpingsvik, en halmbal klädd med tyg som en bakelse el kaka??


Den här snubben sitter utanför mitt gamla jobb, Pump i Köpingsvik.
Har tom longitud o latitud koordinationer på sig :)


Vikingahövdingen håller uppsikt över alla som passerar... :)


Vid infarten till den nordligaste campingen i Köpingsvik o vad passar bäst om inte en husvagn av halm?? :)


Längst upp i Klintabacken sitter han i sin traktor modell äldre o blickar ut över Köpingviken.. :)


Denna söta lilla "tjej" står vid sydligaste delen av Lundegårds camping..


Ett besök i en lada i Södvik hann jag med innan jobbet :)


I Kalvhagen i Södvik stod denna madame med sin traktor... :)


Här ett tröskverk modell 1800 kallt...
Nä, inte riktigt så gammalt men nån gång i början av 1900 talet kanske ??
Lite skillnad mot dagens maskiner :)

En stenkross fr tidig bondetid...


En gammal hästskrinda dekorerad med pumpor..


Skördefestkväll över Sandviks hamn med fullmånen lysandes över oss....
Fantastiskt vackert med alla maschaller som lyser upp hela ön dessa dagar...
Varenda infart, bygata, trappavsats mm är dekorerade med maschaller o pumpor.
Det lyser verkligen upp höstmökret :)

Jag undrar hur många tusen pumpor, maschaller o halmbalar det går åt denna helgen för dekoration??
Det är några stycken :)

Nu är duschen gjord, nu ska jag ha frukost o fixa mig i ordning o en sväng på stan vid 10 tiden innan det är dags att åka o jobba.
Blir MINST lika många timmar idag, kanske ännu längre än igår men imorrn är det sista dagen för mig :((
6 mån har gått så fort även om inte sommaren blev vad jag trodde när jag började...

HA EN SKÖN LÖRDAG!!

Kommentarer

  1. Tack för att du delar med dig av dina fina bilder. Har hört om den här helgen men trodde väl aldrig att det är så stort.
    Här hör pumpor mest till Haloween och det finns inte ens att köpa ännu.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, du marknadsför skördefesten på ett utmärkt sätt! Hoppas du snart hittar ett annat jobb som kanske räcker lite längre än bara över sommaren, så kanske du kan få vara ledig och vara med i tv-baktävlingen nästa år!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka trevliga bilder!! Tack för att du låter oss få en bit av den härliga skördefesten!! Vad skönt att du hann ut och titta på lite av festligheterna. Du jobbar ju hur mycket som helst just nu!! Men du - hur går det med träningen? Du har inte börjat få ont?

    ta hand om dig L. Och tack för din kommentar på min blogg!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg