Min viktresa...


Drog ut på en pw 6.32 idag o återkom 50 min senare.
Idag tog jag rundan genom Slottsskogen o uppför Garderobstrappan.
Höll tamefaan på å döööö på kuppen innan jag ens var uppe vid trappavsatsen :((
Men det är bara å gneta på, tids nog tar jag den med lätthet igen.


Ligger precis nedanför Slottet i Bghm.

Som en del vet så har jag haft "problem" med vikten, el rättare sagt, problem att jag stoppar i mig för mycket mat.
Godis har aldrig varit min grej däremot kakor o god mat.

För 14 år såg jag ut såhär...
Nästan 81 kg!! Det är tonåringen som sitter i knät o italienskan bredvid.. :)


Gick med i ViktVäktarna o tappade 16 kg.
Kom ner till målvikt o höll det en månad så vart jag gravid med sonen.
Slutvikten på hans graviditet var samma som när jag började på VV ef tonåringens födelse..
Han föddes i jan-00 o i okt var jag tillbaka i målviken igen.
För att fram till skilsmässan hålla mig iform.
Då tappade jag än mer så jag var som ett skelett föra att när aptiten återkom så la jag raskt på mig sådär 15 kg igen.. :((
Allt var så gott, så gott. Jag kunde smälla i mig 3 wienerbröd på jobbet på morgonen för det var så gott att bara äta o känna njutningen av mat igen.

När vi åkte till USA i slutet av mars -06 så vägde jag 78 kg !! :(
Pelican Bay, Naples, Florida.


Tog tag i det o gick ner till 70 kg som jag stod på nåt år.
Återvände ju ut på dansbanorna o det med besked så där försvann ytterligare 4-5 kg :D

Som smalast var jag för 2½ år sen, 62 kg !!


Jag hade stått länge på den vikten ca 2-3 år, för att för 2 år sen börja lägga på mig under sommaren pga stress, hetta mm. Orkade inte laga vettig mat utan åt färdiga sallader o korv m bröd på jobbet.
Inte bra... :((

Förra året i maj...


I höstas när dom ökade medicinen som jag nu slutat med så ökade oxå aptiten så jag la på mig ytterligare ca 3 kg.. :(

Å nåt kilo till har smugit sig på trots sorgen jag har..
Har inte orkat laga mat utan ätit på jobbet o fisk är ju nyttigt MEN i förädlad form inte nån direkt smalmat o hon lagar sjukt god mat vår kocka :)

Så nu får det vara nog, nu ska jag ner ca 7-8 kg, vill inte hamna där igen med 15-18 kg att gå ner.
Att väga 62 är något litet för mig, jag blir smal i ansiktet o beniga händer, inte snyggt...
Det trista är att jag har rätt schyssta boobs nu o jag gillar det men tappar man vikt så tappar man dom oxå :(
Jag tycker det är snyggt med en schysst "hylla", kläder sitter bättre osv men man kan inte få allt.
Då får man dras med en magvalk el 2 o det vill inte jag iaf!!

Ett alternativ är att gå till Farbror kniven men så långt går jag inte.

Så man kan väl säga att jag har lite viktnojja...
Övervikten finns i släkten så tyvärr så får jag dras med det om jag inte passar mig..
Är lätt skräckslagen att hamna där igen sen får folk säga vad dom vill...

När jag kommit dit jag vill så blir belöningen en tattoo tror jag :)
Å kanske denna klänningen fr Sivletto i Stockholm :)


Tyvärr så går denna klänningen inte att få tag på men den är too die for......
*suck*....


Nu ska jag avsluta min Stora Höststädning!!
Får ringa anticimex för sanering av toaletten tror jag... haha !!
Nä, så illa är det inte men har den kvar + alla golv så jag ska ta det nu på förmiddagen.

Sen SPA i badrummet, vaxa ben o dyl, (blir mindre luftmotstånd på dansgolvet.. haha!) ut en sväng på stan med ärenden innan avresa imorrn.
Tvätta ikväll o sen packa.
Ska ju inte vara borta såååååå länge men ska ju på dans så det kräver en del.. :)

Ju äldre man blir desto mer jobb för att se presentabel ut :)


HA EN BRA DAG !!

Idag..




Kommentarer

  1. Hallå snygging. Det är ett evigt jagande på vikt här med,men mest för att jag vill komma i alla snygga kläder som finns. Trivselvikt? Ja den får man ju jaga andan ur sig :),gott jobbat med trappan!!! kram

    SvaraRadera
  2. Som ung, riktigt ung alltså:) var jag "benrangel", kunde äta hur mycket som helst utan att vikten ökade med ett hekto ens ... Ja, det var då ... numera har jag lättare att öka i vikt och jag är en riktig godisråtta och gillar verkligen mat och kaffebröd ... så det gäller att motionera ... ibland är det lite trögt och då ökar midjeomfånget :)...
    Ha det fint i kvällen!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Ja du är ju fin hursomhelst. Men man har ju nån sorts trivselvikt där man känner sig nöjd och de flesta kläderna man har passar. Jag har under många år vägt 58-59 kg i o för sig ganska lite eftersom jag är 1.72 lång...men jag har klen benstomme o är inte särskilt muskulös så det ser inget konstigt ut. Men så var det en period för två år sen då jag inte mådde bra och kilona tog fart. Mellan 66-68 kg har jag vägt istället vilket ju är helt normalt men det är onormalt för mig. Av nån anledning har jag mått illa nu under några veckor och då har kilona rasat till 63 kg. Bra att gå ner men det var inte värt det på det sättet. Nu kommer jag väl dessutom att frossa i mat eftersom jag inte är illamående längre så.....jag blir nog rundare igen. Kram o lycka till!

    SvaraRadera
  4. *ler* Ja du L - jag läser och förstår. Och säger som Millan - du är fin! Kan hålla med dig om att 62 kg är för lite - men den här viktkampen känner jag igen. Jag är ju 173 (jämför med Millan ovan och känner mig som en späcksäck) och väger 78 kg. Har aldrig, sedan jag var 18 år, vägt mindre än 74 kg. Alltså gissar jag att min matchvikt ligger där någonstans. Vid 75 kanske. Men jag äter väldigt lite. Dricker ingen alkohol. Och tränar minst 4 ggr i veckan. Plus att jag cyklar till och från jobbet varje dag.. Och ändå... Ja, du läser ju... *suck* Så jag har liksom givit upp det här med vikt. Jag är som jag är. Punkt. *ler*

    Hoppas du får det hur trevligt som helst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du tunga muskler, det har INTE jag... :((

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg