Ibland......

....... så liksom hejdar sig tiden ett tag
och inget blir detsamma......

Tror det finns en dikt som börjar så...
Men ibland tar sig livet en helomvändning totalt....
Från svartaste sorg till en känsla av att det faktiskt kanske finns en framtid trots allt...
Att man kan vara värd det.....
Att man kan vara värd kärlek....
Att man är värd omtanke....
Och att återigen få ge det tillbaka....

Som många vet så var augusti den svartaste månad jag någonsin upplevt....
Sjukdom, sorg o förtvivlan..
Men ibland så kommer nåt gott ur det oxå....

Det 1a var att jag bestämde mig för att fokusera på träningen o inget annat just nu...
Enbart träningen har gjort sååå mycket för välbefinnandet, friskt syre, röra på kroppen.
Å då har jag bara hållt på knappt 3 v, förvisso var träningsvärken grym i början men det är enbart otränade rörelser..
För benmusklerna har jag ju egentligen.. *L*
Inbillar jag mig iaf..  hrrmmm...

Resan till Skåne gjorde sitt till, Köpenhamn är aldrig fel även om det var tufft o sen en makalöst rolig kväll till LS !!
Men det fanns ett par varma, vänliga ögon med lite bus i som jag inte kunnat glömma sen i slutet av juli.. *L*
Ett mycket hastigt möte som sen inte blev mer för att i månadsskiftet aug/sept åter få kontakt med.
Å på den vägen är det... *L*

Å känslan är att det nog kommer gå riktigt, riktigt bra....
Men träffas man i "mogen" ålder som jag tycker jag kan räkna mig till även om jag inte är, eeehhrrrmmm... lastgammal  så vet man att det finns inga garantier men i vår ålder är man nog mer rädd om varann..
Så vem vet.. ?? *L*

Nu snart dags för hemfärd, sen är det ut på pw el lätt löpning.
Ikväll blir det 2 pass på gymmet, igår var en hel vilodag vilket man behöver emellanåt för att inte slita på kroppen i början när man är otränad.
Har dock lite problem med vä häl, vet inte riktig vad det är men det ger väl sig så småningom, vare sig det blir bra el jag får söka för det..
Hade nåt liknande på hö fot för några år sen o det var inte hälsporre utan hette nåt annat men vad kommer jag inte ihåg.

 
 

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

  1. Bara rida på vågen nu då. Klart inga garantier men kanske djävla roligt på vägen :). Måste med börja träna,det här håller inte. Kram

    SvaraRadera
  2. Gott att höra att du ser framåt med "bus i ögat".
    Som du säger finns det inga garantier men nog e de lättare att ha några år på nacken när man träffarngn, man e som man e, thats it.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Jaaaaaaa!!!!! Du är värd att ha det bra!! Kram

    SvaraRadera
  4. Man får faktiskt, sorgen finns där ändå, ingen glöms. Men ensam ska man inte behöva vara. Så jippi! Kul. Kram

    SvaraRadera
  5. Lena - blir glad av att läsa detta. Ta hand om dig. Och för mycket träning är inte heller bra. Ta vara på "buset i ögonen" .

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg