Internationella.........


..... Kvinnodagen är det idag !!
Är tacksam jag bor i ett land där kvinnor har det bra i största allmänhet..
Man får bestämma över sin egen kropp, ta sina egna beslut..
Sen finns det alltid det som kan bli bättre så är det ju...

Har varit iväg i 5 timmar med föräldrarna i Kalmar, pappa har varit på ögon.
Mamma o jag har varit i lite större affärer typ Coop o CG.
Idag fyller nämligen bägge mina kusinbarn år..
Den stora blir 6 o lillasyster föddes på hennes 3 årsdag så hon blir 3 den lilla...
Men just idag så opereras hon så kalas får vänta tills nästa helg.

När sonen fick veta det så sa han:
-Men va bra !! Då behöver vi bara köpa ett paket.... =))
-Nja, dom vill nog ha varsitt paket men vi behöver bara gå dit en gg....
Blev lite fel i hans tankegång där.. =))

Tonårsdottern dök upp som gubben i lådan igår..
Jo, dom ska åka skidor i Hestra imorrn..
(ca 3 timmar härifrån..)

Förra året lyckades hon spy ner hela sig på vägen upp, varför vet jag inte.
Hon har aldrig lidit av åksjuka men det kanske var en komb av det o spänningen..
Som tur var så fick hon låna mjukisbyxor av en tjejkompis o en tröja av en annan.
Men denna gg har dom köpt åksjuketabl så vi hoppas hon slipper det.
Men hon plockade ner lite mjukiskläder o en liten termos, vill väl ha varm choklad med sig kan jag tänka.

Hittade en übersöt liten påskkruka/skål på CG, hela tie kronor !!
Till godis el att ha en liten minipåsklilja i =))


Igår hittade jag ett superläckert lack på Gina T av alla ställen..
Typ 3D effekt blev det, hela trettinie kronor !!


Åt lunch på Länssjukhuset så det blir bara nåt lätt till middag idag.
Nu ska jag lägga mig en stund på spikmattan, det hjälpte enormt igår.
Jag slapp den jävulska huvudvärken ef axel-bröst-armträningen igår som jag fått innan.
Är trött i nacken så det kan nog hjälpa en stund iaf.
Är ju även en spikkudde till den som följer nacken, så gudomligt skönt..
Bor kanske en liten maschosist/fakir i mig =))

Detta halsbandet köpte jag faktiskt åt mig själv förra året på Int kvinnodagen..
"Angel's exist..
You're one of them.."
lyder texten på bägge sidor..


HA EN SKÖN AFTON !!

Kommentarer

Populära inlägg