Nonstopdans...


... till Per-Håkans o Micke Ahlgrens var det igår på Sandra !!



Ajjm in lööööööööööv.... =))
 Äntligen ett nytt band att följa, hoppas bara på fler spelningar i denna regionen..
Å jag syftar på Per-Håkans..

Att det var medlemmar av gamla Sannex visste jag innan men då jag inte var med på gamla Sannextiden så sa det mig inte så mycket.
Men fr 1a tonen jag hörde så fanns det välkända soundet där =))
Lite weird känsla bara för mig som enbart har dagens Sannex  som referens att höra det soundet o många välkända låtar men med helt andra som sjunger =))

Men så grymt bra dom var !!
Synd bara att det var så magert med dansare, synd om dom som inte kom för det var verkligen ett band att både höra på o framförallt dansa till.

Det är svårt att inte dra paralleller med Sannex eftersom frontmannen, Per-Håkan, grundade Sannex i mitten av 70 talet o dess sound, men dom var precis lika bra som dom, kanske bara att dom tog udden av de allra snabbaste låtarna.
Men det är ju ingen nackdel, ibl går det väldigt fort när Sannex spelar.
3 mycket duktiga sångare i Per-Håkan, Micke o Björn.




Trodde aldrig jag skulle få höra nån som kunde matcha Olle i LS i deras "Peppelinos bar" =))
Först trodde jag jag hörde fel när den annonserades men så var det icke =))
Ni som känner mig vet vilken LS-fantast jag är =))

Å Björn (trummis..) gjorde den helt fenomenalt !!!
Jag var tvungen att krama om honom i det följande pausbytet å tala om det för honom =))
Det är inte många band som spelar deras låtar, om dom inte gillar stuket el om dom inte vågar sig på det, det vet jag inte.

Wahlströms gjorde ju "Låt en morgon vakna.." sista tiden o Daniel gjorde den suveränt.
Helt på sitt eget vis, väldigt "naket", men sååå bra !!
Vad jag saknar dom... *suck*..

Som sagt, jag hoppas verkligen på många fler spelningar här i trakterna så man får chansen att dansa till dom.
Så magert ut till aug i deras spelplan, jag kollade inatt.
Men kul att få följa dom via fb iaf =))
Märkligt nog så flödade svetten iaf, trots det något magra utbudet på danspartners.. =))
Förstår inte.... måste ha nåt med lokalen att göra.. ;)

Micke Ahlgrens då. ??

Alltså....  en mer missmatch dom emellan kunde nog inte Tobbe Håkansson på Sandra hittat...
Hade nog dragit mer folk om det varit ett annat band som spelat nonstop med P-H's..

Där pratar vi riktigt mogen dansmusik...
Alltså...
Dom var jätteduktiga, mycket bra sångare, duktiga musiker osv men dom spelar den sortens dansbandsmusik mina föräldrar skulle kalla för "fina bitar.."

Lite Vikingarna goes Ingmar Nordströms...
Som min danskompis H sa när vi dansade till nån av låtarna, de spelar den sortens riktigt slipprig, sirapssöt dansbandsmusik som t o m jag, som är så dansbandsfantast, kan förstå kan få människor att fullkomligt avsky dansbandsmusik.

Ef deras 1a paus så tog dom sig lite men det var mycket Vikingarna-stuk o Ingemar Nordströms...
Men givetvis fyller dom sin funktion för dom som är betydligt äldre än mig men den matchningen igår kunde varit bättre.
För bägge banden skull, kan inte va kul att spela för så lite publik som det trots allt var igår kväll.
Micke A's spelade i mellangrå kostymer o orange slips, o P-H's i jeans, vita tshirt o skinnjackor.. =))
Rackarns snygga var dom... ;)
P-H's alltså =))

Så idag får gymmet vara, fick rejäl konditionspass igår kväll trots att orken inte fanns där till 110%..
Fy så fort man tappar när man varit sjuk, om så bara för ett par dygn.

Nästan tur för mig att det var sån missmatch för det blev, trots att det var nonstopdans, en hel del vila när MA's spelade.
Hade enbart P-H's spelat hade jag tagit ut mig totalt för så är det =))
Kan ju inte låta bli att dansa när det benen rör sig av sig själv, hur trött man än är.. =))

Dagen får bjuda på den sista påskstädningen för imorrn kl 10 börjar jag jobba =))

TUDDE-LI-DOOOO~~~

PUZZ....





Kommentarer

  1. Jamen jag sa ju det... ;) Du är välkommen upp o dansa till P-H när du vill, du kan bo här ;)
    2 juni har jag bokat dom på ett event för Ronald McDonald hus, då spelar dom i Uppsala.
    Sen spelar dom på kryssningar lite nu och då.

    SvaraRadera
  2. Haha, tack så jättemycket !!
    Som du själv skrev inför gårdagen, 50 mil är inte närmaste vägen.. :((
    Mina pengar räcker tyvärr inte till kryssningar då jag varit arbetslös så länge...
    Men nån gg kanske man kan få en dräglig tillvaro igen m fast jobb osv o då ska jag åka på kryssning !!

    SvaraRadera
  3. Jo dom där pengarna vill man ju ha mer av alltid, jag är ju förtidspensionär och har inte så mkt heller. Kan inte ens dansa längre men resten av familjen kan och jag hänger med ändå, mest på P-H.
    Nästa gång är på annandagen och den veckan kan det bli 2 ggr eftersom de krysserna är gratis.

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa att du fick en bra danshelg trots allt! Och visst är det kul att upptäcka nya band! Nu önskar jag "lycka till" på jobbet! Och så hoppas jag att du mår bättre!

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg