Jobbet..



.. är mitt !!
Jag börjar d 2a april !!
Kanske jag hittar en blå hummer i kyldisken =))
(nu är dom extremt sällsynta så det lär knappast ske.. )

Men en sån här vore inte dumt att hitta bland ostronen =))


För den som ännu inte vet så ska jag jobba i Kårehamns Havskök i sommar.
Ett likadant ställe som förra året med kombinerad fiskaffär/restaurang.
Fast där har dom även alla skaldjur., det hade vi ju inte däruppe förra sommaren förutom frysta räkor.
De tas ju givetvis fr västkusten för här finns ju inte det utbudet i Östersjön m hummer, krabba, havskräftor o dyl.

Ska bli såååå jättekul att få jobba med mat ännu en säsong även om det är stressigt.
Detta är ju ena lyxköket mot det förra, det var extremt trångt däruppe i Sandvik.
Dom serverar ju all mat å det är ju nåt jag INTE gjort innan men bara jag inte dippar maten i knät på nån så ska det väl gå.. =)
Det är ju inte Gondolen i Stockholm jag ska jobba på =))

Har kört 2 pass på gymmet o ätit frukost, idag blev det 2 ägg å sillmackor.
Ska ju på kalas idag.. =)
Det gäller att bränna innan man stoppar i sig kalorierna..

2 unga damer på 3 o 6 år som fyller, det är mina kusinbarn.
Systrar som fyller SAMMA DAG !!
Lillasyster föddes på storasysters 3 årsdag !!
Fattas nån timme bara i födslotid så hade dom klockat det oxå =))

De fyllde egt 8e mars men då opererade lillasyster polyper o halsmandlar så därav så är kalaset idag.
Det är alltid mat där så middagen idag blir nog bara en pirog o lite sallad typ.
Dom är inte några kak-fans utan bjuder hellre på lite mat o sen bara tårta.
Alltid 2 små tårtor, en till varje dotter =)
Måste ju va rättvist !!

Igår hade jag världens svullardag..
Säger som Åsa igår, det som såg aptitligt ut o inte rörde sig för långsamt el satt fastspikat el var för luddigt åkte in genom brö'luckan =(
Kände mig som en välgödd gris innan jul... =(

Men idag tar vi nya tag...

Ikväll är det maskerad på Crazy Heaven men jag vet inte om jag går dit.
Får se vad jag känner för till kvällen...

Ska ta en dusch nu o göra mig presentabel inför kalaset, sen ska jag hiva ur mina sängkläder o bädda rent.
Fanns t o m tvättid ikväll så då blir jag av med det omg..

Men denna lilla figur kanske dyker upp i kyldisken hos oss =))



HA EN SKÖN LÖRDAG !!

Kommentarer

  1. Grattis!
    Vad kul med nya jobbet :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet, du kommer att fixa serverandet galant!

    SvaraRadera
  3. Ett jättegrattis till jobbet, jag har huvudsakligen jobbat på restaurang och det är ju himla roligt.
    Hoppas kalaset var gott och roligt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. STORT grattis, va kul.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg