Ja, jag veeeeeeeeeeeet.....


*suck*..

Men jag bytte iaf skiten på fönstren igår...
Efter att jag varit på gymmet tidigt igår förmiddag svirade jag om från blöta träningskläder till andra begagnade o fortsatte träningen med att tvätta fönster..
Samt att jag dammade ALLT på alla barnens rum.
Nu har jag bara stora rummets fönster o balkongdörr kvar, sen e fönstertvätten klar.
Jag ska ta det nu på morgonen/tidig förmiddag så är det gjort.

Åker bort på ons o kommer hem på sön o sen ska jag ju börja jobba så jag vill få det gjort till påsk.
Så nu är det härligt grönt o gul-orange i köket.
Härligt med färg ef allt det vit-svarta sen ef nyår.
Då är det skönt att bryta av allt det röda med nåt neutralt men nu satte suget ef färg in igen.
Ska hiva ut 2 trasmattor o piska dom oxå, sen är allt det tunga gjort.
Resten är bara småplock som jag kan ta under ett par dagar, vet ju inte hur mycket jag ska jobba än.

Men det är skönt att få riktig rent emellanåt.
Sämre väder är på ingång så det gäller att passa på medans det är soligt o vackert väder.
Om man tycker denna vintern har varit lång så kan jag påminna om att det var än värre för 7 år sen...
Å hur vet jag det då??

Jo, den 26e mars är det 7 år sen jag o italienskan åkte till USA.
Då låg snödrivorna meterhöga (nåja, nästa iaf..) o vi höll på å frysa häcken av oss på tågstationen i Kalmar när vi skulle till Köpenhamn för att sova på flygplatshotellet innan avresa tidig mån morgon.
Vi skulle ju till Florida så vi tog ju vårjackor på oss för att slippa dra på vinterkläderna.

På dom 13 dagarna vi var borta så försvann precis ALL snön...
Låg stora sjöar på åkrar o i skogen när vi kom med tåget hem, allt bara flöt...

Haha, jag la ut en middagsbild igår..
Chorizo m pot.mos, hackad gurka, körsbärstomater o majs....


Men det var senapen som var det mest häpnadsväckande uppenbarligen.. =))
Ja, jag älskar senap på korv !!
Jag brukar ta 2 olika sorter, Hultbergs special senap, finns absolut inte godare senap o sen älskar jag stark senap så jag tar även Caj P's söt o stark.
Det var så gott, så gott ef all städningen igår.
Delade potatisen i halvor så de kokade under tiden jag duschade.
Helt perfekt !!

Som ssgt, dagen ska fortsätta med städning så jag blir klar.
Gymmet vid 12 o sen en dusch.
Ev får jag besök idag så jag avvaktar med middagsplanerandet än så länge..

Nähä, fönstret ropar på mig.....

HA EN BRA MÅNDAG !!

Kommentarer

  1. Gud så skönt att att ha rena fönster.
    Önskar att jag uppbådade tillräckligt energi för att ta itu med mina.
    Tids nog så kanske...
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  2. Återigen - grattis till jobbet!!!!! Såååååå roligt!!!! *ler*

    Och städning. Ja. Jag älskar att få riktigt rent och jag städar ordentligt så ofta så att min man tycker att jag sliter ner golven.. *garvar* Sågtorkar varje vecka, dammsuger varannan dag, lister dörrar mm en gång i veckan. Och jag har också tvättat fönstren - inte mycket nytta med dock när det blåst hela helgen och de därmed är lika smutsiga igen.. Hahahaha..

    Kul att du skall iväg ett par dagar! På något kul? Hoppas så!

    Kramar och ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, stark och söt senap är gott! Trevlig kväll till dig! /Mormor

    SvaraRadera
  4. Lena om du ska till Kalmar och dansa på lörd har du chansen att dansa till Sannex grundare och kapellmästare + 3 gamla medlemmar till. Pelle äger ju fortf både namn och bolag och är Sannex chef. Per-Håkans heter dom nu och dom spelar nonstop med Micke Ahlgrens som också är ett Uppsalaband. Lite övermogna dom sista men det kan man inte säga om P-H precis. Skulle kunna ge mkt för att vara där då men det är lite för långt med 50 mil.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg