Bageriet är...



.... öppet !!!!

Morgonen har ägnats åt bakning inför kalaset imorrn.
Jag gjorde degarna igår kväll o bakade ut den ena men den andra fick ligga tills idag.
Jag fick ju en bakbok av syrran i julklapp, "United States of Cake" av Roy Fares, en alldeles ljuvlig bakbok.
Inte bara recept utan små berättelser om en del orter runt LA, lite historia o mycket fina bilder.
Vad som förvånar mig när jag läser recepten så är det att det ingår vitvinsvinäger i nästan alla recept !!!
Det har ju inte vi i den utsträckningen, tror inte jag läst nåt bakrecept där det ingår..

Så jag har nu bakat "Peanut butter cookies" o "Geneva Cookies".
Den sistnämnda egt en vanlig mördegskaka som man garnerar med smält choklad o valfri dekoration. 


Jag tog vit choklad på hälften o mörk choklad på hälften.
Garnering med krossade polkaskruvar, olika strössel, guldkulor, minismarties mm.
Väldigt kul att pyssla med... :)
Men man kan även ha hackade nötter av olika sort, pistage, mandel, hasselnötter elr dyl.


Ett synnerligen smärtsamt uppvaknande idag..
Aaaj..... åååååååhåhååååå....faaaaaan..... vad ont det gör när latmasken kryper ur avdomnade muskler.. :P
Det blev en stund på "spikis" sent igår eftermiddag o likaså nu på förmiddagen..
Slocknar ofelbart... zzzzzzzzzznark....
Ajjj löööööööööv min "spikis" :D

Nu får det bli en tur till affären för middagsmat.
För att baka "Peanut butter cookies" var jag tvungen att köpa jordnötssmör för 1a gg nånsin...
Alltså.... 
Jag fattar inte amerikanernas förtjusning av det..
Tog ½ tsk direkt ur burken men njaaaaaaaäääääeeeeee....
Lite märklig fadd smak, nästan beskt tyckte jag...
Men kvällens middag ska bli kyckling i nån form med ris o nu kan jag ju laga jordnötssås till det :)
Så jag ska googla o se om jag kan hitta nå bra recept på det.

Sen får jag börja förbereda smörgåstårtan jag ska göra ikväll till honom imorrn.
Pajerna bakar jag imorrn förmiddag, det tar inte så lång tid...

HA EN BRA LÖRDAG !!!

Kommentarer

  1. Har köpt jordnötssmör två ggr för att baka med. Men jag håller med dig bara är det inte gott.
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Smaskiga kakor! :) /Mormor

    SvaraRadera
  3. Jösses vilket häftig kalas det kommer att bli! *ler* Han kommer att vara helnöjd! Och jag hade gärna svängt förbi en stund! ;)

    Kram till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är o hade varit såååå välkommen :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg