Söndag kväll.....

... närmar sig.....
En rätt så händelselös helg har det varit.
Har roat mig med att läsa div inlägg om feminism ang Belinda Olsson's "Fittstim-min kamp".
Jag såg ca 40 min av programmet men sen iddes jag inte, så tröttsamt att lyssna på
Jag brukar definitivt inte läsa sånt, jag kan inte identifiera mig med den sortens kvinnor men visst har dom sina poänger.
Rösträtt, fri abort osv, det har vi dom att tacka för men varför måste allt överdrivas till det blir löjeväckande???

Ta dom här aktivisterna i Malmö för några år sen, dom som ville att kvinnor skulle ha rätt att bada med bar överkropp.
Vad hände??
Blev det massvandring av kvinnor som ville bada med bar överkropp i badhuset??
Nä, det sket sig rejält....

Icke en enda har varit där utöver dessa 8-10 aktivister o badat med bar överkropp....
Än så länge är det tillåtet att bada topless på våra stränder på sommaren så det behöver man inte gå till ett badhus för att göra.
Men inte ens på badstränderna är det knappt nån idag som badar topless.
Sen jag fick barn har då iaf inte jag badat topless, det är under min värdighet..
Lite stil kan man väl ha...

Å vad gjorde männen??
Jo, dom blev upphetsade o började förfölja kvinnorna i badhuset så badvakterna fick skydda dom !!
Alltså.... jag vet inte om man ska skratta elr gråta åt eländet....
Så "naket" som allt är i alla annonser, reklam, tidningar o överallt så kan man undra om dom männen hade alla skruvar rätt??
Även om dom inte kan påverka den reaktionen så kan man för f*n tänka med hjärnan!!
Eller??

Dessa feminister kan åka till campingplatserna runt om i Sverige på sommaren så skulle dom jubla om dom fick se hur svenska folket klär sig när dom har semester, dom varken bär bh elr har nyrakade ben....
80% ser ut som sluskar på campingplatserna å så gnäller dom i tidningarna att dom vill ha mer sex på semestern.
Å det gäller bägge könen !!!
Å jag förstår varför det inte blir nåt för nåndera parten....
Å tro mig, jag har sett det mesta i den vägen efter 7 somrar på en bensinmack i ett turistinferno...

Å hur kan man lägga energi på att tjafsa om kläderna är blå elr rosa till barnen??
Finns det inte viktigare saker att lägga energin på när det gäller barn??
Elr att man inte ska berömma ett barn för vad den GÖR??
Det är genom bekräftelse som självkänslan växer så länge det inte enbart handlar om att nån är duktig för vad dom GÖR !!
Men gör man nåt bra så är du oxå bra som människa...

Å stackars barn som varken får vara pojk erl flicka utan ska tilltalas HEN...
Där föräldrarna inte vill avslöja om barnet är en pojk elr flicka??
Så vitt jag vet så har vi varit MAN o KVINNA sen människan tillkom, vad är det för fel på det???
MAN o KVINNA är OLIKA, så är det bara !!
Varför ska manligt o kvinnligt suddas så att det till slut blir varken det ena elr det andra???

Men givetvis ska alla ha lika lön för samma arbete, samma rättigheter osv.
Jag tycker att homo personer kan få adoptera o gifta sig, lika arvslag osv men vi är OLIKA !!!
Men måste det göras sånt förbannat spektakel av det??
Vare sig det gäller feminismen elr rättigheter för homo personer??

Kommer man inte längre att på ett sansat sätt jobba för det under värdiga former än gapa o skrika o leva faan ute??

Jag är nog väldigt kvinnlig på det sättet att jag älskar kläder, smink, makeup, hår mm.
Jag älskar inredning, att pyssla o fixa hemma.
Älskar high heels mm....
Jag vaxar mina ben, rakar armhålan med trimmer o håller efter bikinilinjen...
För att jag trivs så mycket bättre då !!
Å jag var nästan 35 år innan jag började med det...
Men jag oxå mekat med bilar, umgåtts med betydligt fler män än kvinnor, haft skit o olja under naglarna o det har varit helt ok.

Jag har flera manliga bekanta/dansvänner som är grymma amatörkockar/bagare o överjävliga på inredning o som gillar "grooming" (manlig skönhet..) utan att för den skull gå till överdrift.

Men för dessa feminister så är män odjur, helst skulle dom väl utrotas helt.
Gud bevare mig väl för en värld enbart av kärringar.....
Dom sista åren har det glädjande nog skett en förändring vad det gäller våldet mot kvinnor.
Männen har ju börjat stå upp för kvinnorna, för så länge männen inte själva tar ställning för det så blir nog inte skillnaden så stor.
Det är dom som måste visa sina "bröder" att det INTE är ok att slå varken kvinnor elr barn.
Inte andra män heller....
Det finns kvinnor som är män-misshandlare oxå, tyvärr syns dom alltför lite i statistiken.
Det är mer skämmigt för en man som blir misshandlad att anmäla det än för en kvinna att anmäla det.

Å så länge alkoholen flödar som den gör i detta land så är det svårt att komma tillrätta med all form av misshandel.
Ingen nykter, normalt funtad person slår ner nån annan intill döden i stort sett.
Men under inverkan av alkohol så kan den mest sansade person förstöra både andras o sitt eget för resten av livet.
Alkohol är inkörsport till många andra droger oxå.

Å alkoholen flödar, framförallt under sommaren....
Vi hade dom som tog 1a ölen/groggen när dom hissat ner stödbenen till husvagnen o dom slutar dricka 4-5 v senare, dagen innan dom ska åka hem.
Dom kom upp till macken på cykel med gasolen på pakethållaren då gasolen tog slut mitt i grillningen, rödbrusiga i ansiktet, gammal fylla stank ur varenda por på kroppen...
Tyvärr överdriver jag inte o det är många, många som är såna....
Midsommar är ett hejdlöst supande så det är vettlöst även om det kanske lugnat ner sig något de sista åren här på ön.

Det är beklämmande att folk inte kan ha "kul" utan att dricka/supa.
Är det "kul" att förlora sina saker i fyllan o villan??
Är det "kul" att relationen går åt helvete för gräl/bråk som börjar under inverkan av alkohol??
Är det "kul" att göra sig ovän med sin bästis pga tjafs för man varit påverkad av alkohol??
Är det att ha "kul" ??
Tack, då har jag hellre tråkigt.....

Men visst, jag är en jävla torrboll, det har jag hört många ggr men det bjuder jag på...
Blev erbjuden en öl när jag var passagerare på väg till en dans en gång.
Jag avböjde men fick frågan "vad är det för fel på dig??"
Då var det ytterst nära att jag frågade "vad är det för fel på dig som uppenbarligen måste dricka??"

Tja, det var bara mina tankar om feminism, kvinnovåld o alkohol.....

Feminist??


HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Jag håller verkligen med dej.. Den här sortens feminism, fjärmar jag mej sannerligen ifrån. Undrar om det har med rättvisa o jämställdhet att göra , eller bara lite sensationslystnad. Som min "ståckhålmsväninna" brukar säja. Jag vissnar ne´r direkt!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så man skäms för att vara kvinna när man ser sånt..

    SvaraRadera
  3. Ha haa, vilket glödande inlägg Lena. "Bevare mig för en värld med bara kärringar" fick mig att flabba rätt ut.

    SvaraRadera
  4. Ja, va faan, nån gång måste man säga vad man tycker :D

    SvaraRadera
  5. *ler* Jag håller med Pipan i det att jag också skrattade rätt ut vid samma uttryck! Bra att du säger vad du tycker Lena! Nu är ju jag feminist, men jag tycker absolut du har rätt i det här med alkoholen!! Och jag går ju bara i högklackat och tycker absolut att man skall vara hel och ren - det är inget revolutionärt i att stinka som en gris.

    Hoppas du får en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. hahaha..... skrattar åt samma grej som Pipan...Ja där tyckte du till. Ja alkohol en en jäkla källa till skit men det finns allt män som är väldigt nyktra när de slår sina kvinnor...Men sen så pallar inte jag heller med hen...eller att barnet kallas "det". Idioti.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det var därför jag skrev NORMALT FUNTAD !! Män som slår nyktra är ICKE normalt funtade..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg