Fredag kväll.....

... å tom jag har tagit FREDAG KVÄLL !!!
Jag har jobbat idag o ska jobba imorrn, har fått möjligheten att hoppa in vid behov på ett företag här i stan.

Temperaturen kryper neråt, igår regnade nåt kopiöst här hemma !!!
Kunde inte ens gå ner till tvättstugan utan jacka.. :(
Idag knappt 3+ när jag vaknade, få se om rekordkylan kommer hitåt.
Tror inte det, vattnet är för varmt runt oss än....
Men en rejäl köldknäpp behövs, inte för att jag vill ha det men för att mördarsniglar o fästingar ska dö behövs det det...

Blir en helg hemma denna veckan, ingen dans elr andra utflykter.
Är ju inte van att jobba så det känns + ovana rörelser...
Slocknade i soffan när jag kom hem.. :)

Men jag lagade en sanslöst god middag iaf, jag har varit sugen på pasta hela veckan så det blev pasta med svamp o bacon.


1 prt:

1.5-2 dl pasta elr 2-3 nystan tagliatelle
½ paket bacon
½ gul lök
1 liten brk svamp t ex champinjoner
2/3 brk creme fraiche

Koka pasta enl anvisning.
Fräs baconet o lägg på hushållspapper att rinna av.
Fräs lök o svamp tills det får lite färg, tillsätt baconet o fräs ett par minuter.
Ha i creme fraiche o låt puttra ett par minuter, smaksätt ev med soja o peppar.
Häll över den nykokta pastan o servera med ett gott glas rött vin o njuuuuut !!!

Ikväll kl 21 så medverkar LS i Skavlan, sen är det "Cocktail" så det får bli tv'n ikväll !!



HA EN SKÖN AFTON !!!!

Kommentarer

  1. Ha en trevlig kväll.
    Själv funderar jag på att se "Broarna i Madison County" som visas på kanal 11.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, vi får väl acceptera en köldknäpp. Men fy vad kallt det blåser här!

    SvaraRadera
  3. Fint att du fått jobba. Det där är så gott. Jag brukar göra samma men med broccoli och ost-soppa och bacon eller kassler och ost i. Supergott. Hoppas det är bra ned dig. :)

    SvaraRadera
  4. Ja kyla behövs! Härligt med lite jobb alltid ger det någon krona extra och kan ju ge jobb så småningom...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas ditt extra jobb kan leda till ngt mera beständigt och jag hoppas att du trivs! Förstår att du ser fram emot att se Skavlan *ler*

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg