Operation....



... totell båddymejkåver startar idag.... =))
Jag ska ha en riktig SPA-stund i badrummet lite senare.
Vaxning, fixa fötterna, allmänt plock-å-fix, ska bli så ljuvligt skönt !!
Ännu skönare blir det på fre när jag får sätta mig hos frissan o avsluta det hela :)
Ska ta före-efterbilder får ni se ;)
Men jag har ju bara gått hemma sen 3e jan då jag var på dans sist.

Men först ska snabeldraken å golvmoppen rastas, det behövs en rejäl avstädning här hemma.
Mattor ska skakas, handdukar o sängkläder ska bytas mm....
Men jag får väl börja med att diska.... *suck*..

Kom inte så långt igår ef träningen, träningsvärken är för grym så gymmet får vila idag men jacuzzin finns ju kvar även imorrn =))
En av anl att jag ska lägga mig i ett hett bad lite senare.

Fick besök igår eftermiddag, Lill-loppan dök upp.
Alltid lika roligt när de vill besöka sin gamla mor.. =))
Så det blev att fixa till en akutmiddag, jag visste ju inte att hon skulle komma men jag fick ihop pasta o köttfärsbiffar, så gott som något annat !!

Jag bad henne återkomma idag för jag vill ha lite hjälp av henne ef skolan.
Jodå, om hon kom ihåg det....
Ja, det är ju såååå jobbigt att komma ihåg att man ska gå till mamma ef skolan...:P

Svar:
-Alltså......
Är det MITT fel att jag föddes med en liten hjärna????
Elr är det ditt o pappas fel som tillverkade mig???
Att det blev nå fel i genmutationen typ...
Va??!!

Jo ni, hon har en svada utan nån begränsning på nolltid...
Det har hon haft sen hon lärde sig prata..
Jag har en blivande advokat o jurist i familjen om hon kommer in på den linje hon ska söka till.
Exakt vad linjen heter kommer jag inte ihåg men hon ska gå på CIS, Calmar Internationella Skola.
Å hon har ju språkets begåvning sannerligen så hon kan nog prata kull både domare o åklagare.. =))

En av mina fb vänner lägger ut mycket musik o när man hör en viss låt så kommer minnena..
Så jag började surfa runt på youtube, vilka minnen man får.. =))
T ex när jag var 14 år, året var 1981 o vi dyrkade Meatloaf o Cher... 
(Dead ringer for love..)


Jag o min kompis kämpade hårt för att se ut som Cher med nätstrumpor, näthandskar, korta kjolar o höga klackar.. :))
Hujedamig.... :))
Varje matrast (jo, det hette så då..) gick vi till "Jukebox" här i stan o tittade på den videon elr lyssnade på skivan :=))


Jag var ett stort Meatloaf-fan o är än idag, tyvärr har jag inte sett honom live nån gång men en del andra rockikoner..
Chucken, Jerry Lee Lewis, Little Richard, Johnny Cash, Carl Perkins m fl..
Tyvärr är det ju en omöjlighet att få se The king of rock'n'roll, Elvis...
Kärleken o jag hade ett samtal häromdagen om vad som hade hänt om han levat än idag, han skulle ju ha fyllt 79 år d 8e jan.
Hade han blivit den rockikon han är idag om han inte dött så ung??
Hade han fortsatt att spela elr hade han dragit sig undan o blivit en enstöring på en karibisk ö??
Men det är svar man inte får....

Men hans musik finns ju kvar, ramlade faktisk in i en GUDSTJÄNST på tv härom söndagen där dom gjorde en gudstjänst runt hans musik.
Dom hade små betraktelser inför varje låt o även om jag inte är en troende kristen så var programmet riktigt bra !!
Han var ju en sökare som de flesta vet, sjöng mycket gospel o andra sånger med religiösa inslag.
Soloartisten som sjöng hans låtar var jättebra o det bidrar ju givetvis oxå till en bra upplevelse.

Men nu är det dags för frukost o sen börja svabba av här hemma.
Måste avsluta med en låt måååånga har spelat in, "Promised land".
Meatloaf, Dave Edmunds, Elvis, The Refreshments, listan kan göras lång..
Men här med Elvis å jag kan fft HELA texten ;)

Nu rycker det hårt i dansnerverna i kroppen men på sön är det dags om inte snöstorm elr annat helvete ställer till det, Kindbergs spelar i Blomstermåla.
Men 4 mil norr Kalmar ska jag väl iaf kunna ta mig...

KEEP ON ROCKING FOLKS~~~







Kommentarer

  1. Vad torrt och tråkigt livet vore utan musik.
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg