Sista tomten...



... är nerpackad o förpassad till förrådet :D
Har städat klart efter julraskningen..
Sååååååå skönt med ljust, rent o fräscht igen !!!
Nu har jag bara 3 knökfulla IKEA-kassar med tvätt, ett täcke o ett duschdraperi att tvätta till kvällen.. *puh*..

Men jag säger som jag sagt förut:
Prisad vare den som uppfann tvättmaskinen !!!!
Tänk förr, vilket slit det var att tvätta, grytor stora som badkar skulle kokas upp med vatten över öppen eld, sen ner till nån bäck för att skölja o sen försöka få det torrt....
Nu kör (iaf jag) man 2 maskiner samtidigt, har tillgång till torkskåp som torkar det på 1 timme.
Jag skulle nog kunna vara utan det mesta i kökshjälp, t o m spisen om det fanns järnspis men tvättmaskinen skulle jag inte vilja vara utan.
Fy bövlarsjärnvägar vad dom slet med tvätten förr...

Lite bilder...

Dessa rosor fick jag av Kärleken på Nyårsafton o det är den 9e Jan idag !!!!



Det är dom små detaljerna som gör det..


Doftljus på toaletten som doftar alldeles lagom, underbart av "Oceanbreeze"..


Å i vardagsrummet har jag ett doftljus inköpt i Amsterdam på Schipol (flygplatsen..)
(Ljuset lovar att det ska sprida ljuvlig vårdoft.. )


*efterjulenmys*
Hade varit roligt att veta vilket år jag köpte/fick? denna fr Kosta men den är minst 20-25 år gammal :)


Å så införskaffade jag en ny dörrmatta a 79.90 på Bauhaus :)
Den gamla hade gummikanten släppt på så den är förpassad till soprummet :)


Älskar vitt i nyans nr 2, typ äggskalsvitt o grå färger i alla nyanser.
Det är vilsamt för ögonen, lugnande för hjärnan o man kan adda vilken säsongsfärg man vill till det, allt passar !!
Jag har ju en stark förkärlek till den amerikanska östkuststilen s k New England stilen.
Sååå fräscht o stilrent med vitt, blått, rött o grått i stars and stripes i olika skepnader :D

Nu ska jag sätta mig i soffan en stund, läsa lite post o sen blir det en SPA-stund i badet.
Ta hand om fötterna, fixa ögonbryn, ta hand om naglarna o pyssla lite.
Ska bli ljuvligt skönt att få glida ner mellan svala, fräscha lakan ikväll..

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. *ler* Visst är det skönt att få helt rent och härligt!!! Underbart!! Jag gjorde helt klart nu idag - söndag. Med rentvättade och nystrukna gardiner. Kan hålla med om tvättmaskinen. Men man tvättade inte så ofta förr, innan den fanns alltså. MIn mormor hade ingen el indragen i sitt hus så jag vet hur det var då jag bodde hemma hos henne flera veckor i taget. Hon var otroligt renlig, men tvättade inte lika ofta som vi gör nuförtiden…

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg