Snöig, kall...

... januaridag är det...
Brrrrrrrr......
Åkte ju storstan igår o sedan vidare ner till Kärleken med symaskinen i skuffen..
Men innan jag kom så långt så shoppade jag :D
Ja, jäklar, det blev ett par nya jeans :)
Det är nog flera år sen jag köpte mig ett par jeans sist....

Ett par "Asta" jeans blev det :)
Hon la ju upp dom på fb häromdagen så tog henne på orden å även jag kunde klämma mig ner i ett par. Supertajta med HÖG midja. 
Är väl 25 år sen det det var mode sist men för en 3 å 4 barnsmamma som vi är så är det perfekt :D
Lindex....


En ljuvligt bordslöpare hittade jag på Åhlens, en riktig färgklick i kalla januari...
Å för den som gillar hänsyn till natur o miljö så är den återvunnen.


Å ett underbart läppstift för egot blev det oxå :)
Isadora matt lipstick, Red Carpet.
Sidenmatt med ljuuuuuvlig konsistens... :)




Är ju galen i mysiga/fina servetter så det fick följa med hem en förp idag fr CG..
Det ger guldkant åt vardagen tycker jag..
Kommentarer överflödiga ;)


Tja, vidare till kärleken...
Väl där så plockade jag upp symaskinen å se på tusan, den funkade perfekt med "nya" pedalen.. :)
Jag skulle ju sy/laga ett fockkapell till hans segelbåt, dragkedjan hade lossnat här o där, väääääldigt mycket däääääär kan jag säga :)
VET NI HUR MÅNGA JÄVLA METER DET ÄR??!!! :D


Men med assist av honom så gick det bra......

Körde in på ICA i Ljungbyholm o köpte l-f yoghurt o såg denna skyltningen..
Huuuuuuuuuuuuuuur tänkte dom där?? ;)


Tja, man får göra sig sin egen uppfattningen om det.. :D

Vidare till CG o en macka i kombo med yoghurten till frukost.
Tog en sväng inom  affären när jag ändå var där.
Så det blev en bit fin laxfilé som det ska bli citronstekt lax med stuvad spenat till middag idag.
Ett nät med superfina musslor så imorrn blir det Fänkålsdoftande musselsoppa med rostad bröd o vitlöksost/philadelphiaost.
Har varit sugen sååå länge på det o nu kunde jag inte stå emot längre.
Imorrn blir det storhandling inför den nyblivna 14 åringens kalas på sön, nu är "menyn" bestämd.
Smörgåstårta, 2 sorters kakor o blåbärspaj med vaniljsås..
Sen tror jag vi är mätta :)

Nu har jag förenat nytta med nöje, jag har stått länge på min balansplatta vid datorn o skrivit men nu är jag trött i fötterna/vaderna.
Jag har urusel balans men efter tag så hittar man balansen iaf även om det blir a la flaxande flamingo emellanåt ;)


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. *ler* Hej du - jag har också de jeansen och jag ÄLSKAR dem!! Hade ALLTID höga-i-mdjan-jeans även när jag var i tonåring - har alltid haft det. Och avskydde de åren i början på 2000-talet när man skulle ha avskyvärt låga jeans. Jag köpte inte ett enda par jeans på 7-8 år. Dessa är jättesköna. Förmodligen beror allt detta på att jag har ett jättestort ärr efter en misslyckad blindtarmsoperation mitt på magen, på höger sida. Låga jeans har alltid skurit rätt in i ärret och gjort det helt omöjligt för mig att ha dem på mig..

    Så njut av snyggjeansen! *ler*

    Kramar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg