Näst sista.....


....dagen denna januari å snön vräker ner periodvis.....
Vi fick vinter i år oxå... *suck*...
Ja, när ändå skiten skulle ned så kan det ju ligga över sportlovet v.8 så ungarna kan ha lite kul, sen behövs det inte mer.
Ungarna ja....
Nä, det var för mycket för Lill-loppans hjärna att hålla reda på att hon skulle komma hit igår ef skolan för hon dök inte upp...

Nu börjar situationen med snön bli sån att man får gräva fram bilen.
Började fundera på var jag hade min snöborste nyss när jag skulle ut tills jag insåg den låg i skuffen...
Smart....NOT !!!

Det verkar bli värre framåt kvällen-natten enl väderprognoserna jag sett så det kanske få bli bussen till Kalmar imorrn när jag ska till frissan.
Min bil är liten o lätt, väger sådär 800-900 kg.
Inte mycket tyngd att ta sig igenom hård vind o snödrivor som bildas på nolltid här på Ö'a..

Har haft fullt sjå hela förmiddagen med tvätt, papper, telefonen å räkningar.
Tyvärr har jag fått koppla in facket för att få det jag enl lag har rätt till efter sista säsongsjobbet.
Trist när det blir så...

Ett brev fr f-kassan damp ner med posten idag, brev fr f-kassan ger alltid ångest o ont i magen, det vet ni som har med dom att göra.
Men denna gg var det ett glädjande besked, en extra utbetalning jag får lite senare.
Inga astronomiska jättesummor men ekonomin blir liiiite lättare i mars...

Jodå, jag söker jobb, nu börjar det röra på sig inför säsongen.
Jag har sökt flera denna veckan.
Men jag vill ha ett FAST jobb, jag vill inte hanka mig fram på säsongsjobb.
Jag vill kunna försörja mig, slippa stå med mössan i hand o be om jobb o behöva att "ta" precis vad som helst fr en arb.givare.

Men på sön är det dans~~~~~
Dans till bästa Kindbergs om inte snöstorm elr annat helvete ställer till det.
Det är bara 4 mil norr Kalmar men det kan räcka ibland..
Men så är det denna årstiden här tyvärr, det får man bestämma den dagen det gäller.

Apropå dans....
Om 4 veckor, 28e feb drar Lets dance igång igen.... :D
Yeeeeeees !!!!!
Några namn är ju släppta, bl a Steffo Törnqvist..
Jag gillar Steffo skarpt, tycker han är mysig o härlig...
Men jag har liiiiiiite svårt att se honom dansa kanske.... =))
Men det kanske finns en oanad talang där, vem vet  ;)

Resten av dagen händer det väl inte så mycket, jag njuter av mitt rena hem.
Hade 2 timmars intensivt städande igår så det känns verkligen helskönt nu !!

Tyvärr finns ytterst få videos på Anton H, hade velat kolla hans final men jag tror nog aldrig vi kommer få se nå liknande för han var exceptionellt duktig !!!

En av de bästa bugguppvisning jag sett :)
Vem trodde det om 150 kilo tunga Magnus?? 



HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

  1. ler lite och undrar om Magnus kände att han lyfte någon alls...
    Hoppas du inte blåser bort eller snöar in. Här fick vi detmesta igår och det börjar bli dags att gå hem och skotta undan det värsta samt slänga in en maskin tvätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tänkte detsamma... Han skickar iväg henne som en vante i luften så det var nog ingen större ansträngning för honom :)

      Radera
  2. Så ni fick också vinter till slut..kram och trevlig helg/Diana

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kommer iväg på dansen, vi har inte lika mycket av det vita här men det räcker till, usch!!!!
    ha de Fia

    SvaraRadera
  4. Jag fick ett sånt trevligt brev från kassan, får oxå tillbaka en slant.
    Här så har det snöat non stop sen i går.
    Gillas inte!
    Ha en härlig Lördag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg