Listtajjm....

I brist på inspiration att skriva nå vettigt, (jag menar hur intressant är mitt liv??) så har det figurerat en lista på sistone här i Bloggdala som jag tänkte hänga på idag.
Vet inte var den började men här är min version =))

1. Här är en bild jag hittade i min telefon:



2. Om jag skulle tatuera in en bit av en låttext skulle det vara??
Till mångas förvåning skulle det nog inte vara nåt av LS utan det skulle vara ett par rader fr Whitesnake:

"Like a drifter I was born to walk alone
An' I've made up my mind ,
I ain't wasting no more time..." 

Elr:
Oh Lord, I pray You give me strength to carry on, 
'Cos I know what it means 
To walk along the lonely street of dreams 

3. En grej jag skulle vilja lära mig:
Många, bl a dansa jive =))

4. Bästa snackset:
Grönsaker m dipp.

5. Dagens boktips:
Som många vet så läser jag ytterst lite böcker, möjligen en roman i pocketboksformat i brassestolen på sommaren men som jag skrev igår, jag har precis läst boken om Zlatan o den rekommenderar jag starkt !!

6. Om jag skulle hångla upp en författare:
Se frågan ovan..... Då jag inte har en susning om författare så tar jag en kändis:

Hugh Dillon =))



7. En grej jag skulle vilja vänja mig av med:
Att ta ansvar för andras känslor...
Att sluta ta ansvar för att allt ska fungera...

8. En vardagsbild jag tycker jag är fin:



9. En bild där jag är mindre fin:


10. Strax så ska jag??
Äta frukost, diska, duscha...

11. Detta måste jag se på tv:
Ja, vad ser jag INTE ??!!! Tittar alldeles för mycket på tv, ögonen är väl snart fyrkantiga.. 
Men det är ett tidsfördriv när andra källor till sysselsättning är slut..
Men "Så ska det låta" o "Flashpoint" är måsten.

12. Detta måste du höra på radio:
Lyssnar aldrig, å då menar jag aldrig på radio.
Min hjärna klara inte suset, bruset o skramlet fr en radio.
Jobbar man kan man ha det på i bakgrunden som ett tidsfördriv o lyssna med ett kvarts öra men aldrig annars.

Tja, det var det hela.....
Har börjat dagen med att beställa tid hos en "ny" frissa =))
Vantrivs å det grövsta som det är nu, behöver ny input o nytt seende på mig.
En dansvän är frissa så jag ska gå till henne denna gg.

Hade gjort nåt åt det tidigare om jag haft ett jobb elr annat inplanerat men jag ska härda ut till 31a januari.
Att bara gå hemma inom 4 väggar o vänta på att tiden ska gå lägger jag inga pengar på håret för.
I feb drar det igång lite mer med danser iaf, nu har jag ju tjänat lite mer så jag kan unna mig lite dans.

Tror det kan bli nåt alldeles extra =))
Det har varit en tuff höst med arbetslösheten, smärtan i fötterna som tagit mycket glädje från mig men det börjar ordna till sig nu får jag hoppas.
Så jag behöver verkligen nåt nytt...

Söker människan inget jobb kanske ni undrar??
Jodå, allt jag kan hitta o lite till...
Men i denna regionen o närliggande områden ligger det på snitt 1 jobb/månad, ibl 2 som jag söker till denna årstiden.


Har sökt Stena Line i Karlskrona bl a, får se vad jag får för svar.
Men jag är ju inte ensam om att söka jobben...

Nu blir det frukost innan jag svimmar....

HA EN BRA DAG !!!

"Goin' down the only road I've ever known, 
Like a drifter I was born to walk alone..."



Kommentarer

  1. Hmm... nu började jag fundera på låttext att tatuera, förstås.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det inte är kul att vara arbetslös. Vet många som gått hur länge som helst. Kan tänka mig att man tappar sugen tillslut. Hoppas att du snart får något jobb. Kram Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg