Etna....


...den gamla damen är sur å grinig igen...
Riktigt bitchigt sur å förbannad :D
Hon har årets 1a utbrott, vad jag förstod av italienskans kommentar på fejjan så började det i sön.
Flyget var stängt i sön iaf, sen visste hon inte mer.
Förra året var ett extremt aktivt år men många utbrott, det 1a i mars tror jag.
Då fick jag ju sms att hon såg lava o rök i luften där dom bor.

Etna skickar ju ut lavan i upp till 3-5 km höga pelare...
Hon håller dom sysselsatta iaf, mycket sopande av sot o sand o dom får rengöra ventilation o annat för det blir som klister om det kommer in.
Är det riktigt mycket måste dom sopa taken oxå.
"Italienskan" bor i en by 20 min n.väst om Catania, Aci Castello heter det.
Tog en dryg timme att köra på serpentinvägarna uppför berget, en liten kort bit som vi åkte motorväg bara.


Bilder fr utflykten till Etna 7e okt -13.




Klicka in er på länken nedan så ser ni det pågående utbrottet...

Har tagit ett välarbetat pass på gymmet, träningsvärken i benen är i det stadiet att jag får ta händerna till hjälp för att sätta o resa mig fr toastolen :D
Men i övr så körde jag ett program axlar, bröst o armar fullt ut idag.
Sååååååååå skönt att vara igång, är så mycket piggare mentalt.
Jag kommer hemifrån, gör nåt med kroppen o ser lite folk.
Det är ett äldre gym, lite mera slitet o denna tiden på dygnet (fm..) ligger medelåldern på ca 60+....
Men en del av gubbarna är rätt fräsiga.. =))
Många unga killar som kan vara avis på deras fysik..

Vila är tänkt imorrn men kanske jag kör ett pass cross bara, skönt för musklerna att bli varma o det lindrar ju träningsvärken en del.
Samt bränner en del kalorier.. ;)
Å så har jag ju tillgång till bassängen o där finns ju en jacuzzi... 
Oh-la-laaaaaa~~~~

Denna dag då??
Kom iväg lite sent, blev uppehållen på chatten så frukosten blev nästan en brunch när jag kom hem
Köpte mig ett päron på gymmet för att få i mig nåt under tiden.

Har diskat o fixat iordning, ska börja plocka lite här hemma.
Måste städa av imorrn, röja lite i en garderob, jag ska tvätta o byta sängkläder på tors.
Måste ut en del ärenden i Byhåla oxå.


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg