Kl 05.03.....


Ca 30 min gammal...

.... den 22a januari 2000 föddes denna lilla gosse :)
3990 gr tung o 50 cm över havet :)
Således har han enbart nollor, ettor o tvåor i sitt personnummer, det skapar viss förvirring när man ska rabbla det för nån i telefon :D
Sällan alla nollor hamnar rätt :)

Då var det kallt, soligt o snö.
Hur kallt kommer jag faktiskt inte ihåg men det var verkligen vackra vinterdagar när jag låg därinne för sista gg..
"Lillfisen" fyller 14 år idag !!
Han kommer vara min "lillfis" även när han är 47 år o 3 barnsfar ;)
Han blir vansinnig om jag kallar honom det idag men det är sånt föräldrar är till för :)
Pinsamma å jobbiga, det brukar jag svara när dom gnölar om nåt man säger elr gör..
Det är föräldrars uppgift i livet.. =))

Ingen av mina barn har kommit ut frivilligt s a s...
Italienskan fick dom tvinga ut med våld i stort sett.
Hon skulle ut på ett elr annat sätt sa den manliga barnmorskan dagen innan..
*gulp..* :$
Jag var övergången med havandeskapsförgiftning så när hon kom ut så var hon "krympt", "kostymen" var för stor för henne, hon vägde bara 3220 gr..
Moderkakan var alldeles grå av kalkproppar så hon hade inte fått nån näring sista tiden :(

Lill-loppan gick vattnet men sen ångrade hon väl sig så från att vattnet gick tills hon är född tog det ca 41 tim.
3685 gr tung :)

Tja, å "lillfisen" då??
Nä, inte kom han frivilligt.. *suck*..
Jag las in d 17e o dom väntade tills d 21a innan dom satte droppet men han tog nästan ett dygn till på sig att komma ut.
Yngst men tyngst, 3990 gr :)

Firar gör vi till helgen, hade tänkt lördag men då ska dom till Hestra o åka skidor.
Det är ju 1a gg han får följa med, det är fritidsgården på högstadiet som ordnar resan.
Lill-loppan har varit med i 2 år o nu är det sista gången för henne, det är ju gymnasiet för henne till hösten.
Så det blir kalas på sön, han har beställt smörgåstårta så det får jag väl snickra ihop en på lör kväll =))

Har varit ute en kort pw nu på morgonen, efter 3 mån total inaktivitet (nästan iaf..) får jag "väcka" kroppen försiktigt, främst för fötternas skull.
Isandes kall vind idag o snöflingor i luften, igår var det strålande sol o vindstilla.
Jag tänkte när jag tog vägen genom Slottsskogen igår att det är nog rätt längesen man kunde knata uppför garderobstrappan 21a jan =))

Denna dag blir det en tur till Kalmar, jag behöver ett par nya jeans.
Jag fick ju julklappspengar just för den sakens skull.
Men är det nåt jag hatar, verkligen HATAR att shoppa så är det jeans o bh.
Varmt, svettigt o bökigt.. :(
Men allas vår sjuksyrra "Asta" hade lagt upp ett par skitsnygga fr Lindex på fb igår, jag ska kolla in dom tänkte jag.
Skinnyslim med hög midja :)

Nähä, dags att tag i dagen...
Bädda å duscha o sen till the Big City..

HA EN BRA DAG !!!


En liten nakenfis, drygt 2 mån gammal.. :)


Kommentarer

  1. Ja å så åren går.
    Har oxå en lillfis på 14, han har sedan länge vuxit om mig. *L*
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, han är på god väg han oxå, nån elr ett par cm till så är han om mig.
      Strl 43 i skor :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg