För 14 år sen....


..såg jag ut såhär.... :P
Står som en hösäck med gamnacke... :(
Förvisso var jag rejält framtung men iaf..
Den observante ser att det står d 18e jan-00 på kortet för jag las in redan d 17e pga humanitär nånting..??
Men han tog ju tid på sig, han ville väl stanna därinne så länge det bara gick...
Men vid denna tiden d 21a hade dom satt droppet som skulle få igång förlossningen så det var på gång..
Forts följer..

Ett ljuvligt väder denna morgon, jag stack ut på en pw i 45 min.
Ställde mig nämligen på vågen imorse :((
Fick en smärre chock.. *suck*..
Så var det dags igen....

Om man nu ska ha "ursäkter" för att man gått upp i vikt så är mina stress i kombo med restaurangmat, smärta i fötter som gjort att jag varken kunnat pw'a, löpa elr dansa sen jag slutade jobba.
Jag har ju i stort sett varit hänvisad till soffan sen i slutet av okt för att avlasta så mycket som möjligt.
En mental svacka sen i nov som varit tung, att inte förmå ta tag i saker o ting som inte känns bra.
En mental svacka som beror på smärta, att inte kunna göra det man älskar mest, dansa~~, på kass ekonomi..

Det är inte JAG att "rulta" omkring..
Det är inte JAG att se så jävlig ut i håret som jag gör just nu..
(men det åtgärdas nästa fre  :D )
Det är inte JAG att vara så initiativlös som jag varit sista 2 månaderna..
Men jag hoppas kunna vända det nu.
8 kg skulle jag vilja vara av med till Valborg, helst 10, jag ska satsa allt jag kan bara fötterna håller nu.
(Jag väger drygt 6 kilo mer än för exakt ett år sen.(
Belöningen blir isf en ny tattoo ;)
Å den vill jag verkligen ha !!!

Jaha, den evigt misslyckade bantaren tänker ni...
Nä, jag lyckas alltid med att gå ner i vikt, det är att hålla den som är det svåra...
Att få en bra balans utan att behöva gå på ett gym 5-6 ggr/vecka.
Tyvärr har jag en kropp som genetiskt lätt lägger på sig för hela mammas släktsida är/har varit överviktiga.

Det finns ett gym till i stan utöver det jag jobbade /gick på förra året som är billigare än det andra, spec om man kan utnyttja tiden då det är i stort sett folktomt typ morgon-förmiddag på vardagar.
Nackdelen är att dom har inga gruppträningar som jag tycker är kul.
Men bara fötterna HÅLLER så ska det nog gå vägen..
Det blir lite mer dans framöver, det som ger mig mest glädje o själaboost :)
Jag sitter ju hemma inom 4 väggar i stort sett varje dag för att kunna åka iväg på dans när det väl är nånting att åka på.

Jag ska till sjukgympan kl 2 idag, får se vad hon säger..
Måste köpa mer sporttejp att tejpa upp fötterna med, det har avlastat/stöttat enormt att bara göra det.

Elementhistorien fortsätter...
Igår kväll var elementet kallt igen.. :(
Får ringa vaktis om han kan göra nåt åt det.

Plockade mina ögonbryn igår kväll o skulle sätta lite färg på dom..
Märks att det var längesen för jag hade glömt hur man gjorde blandningen för jag behövde inte blanda alls kom jag på till sist, det var ju snabbfärgning.. *suck*..
Darrig på handen var jag, som jag sa, det var längesen sist, så jag såg ut som Grucho Marx när jag tvättade av det...
Lika mycket utanför som på ögonbrynen..
Hade nån mött mig ute då hade dom fått en hjärtattack... :))
Ja, du käre tid...
Tur jag inte ska på några finare event förräns lite av färgen gått bort..

Annars händer nog inte så mycket mer idag...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Oftast är det ju bara men själv som känner av de där kilona men det är ju illa nog. Själv kör jag Slanka maxi den här veckan. Dottern fastar som gymnasiearbete och då tänkte jag att jag passar på att supporta henne lite. Fem dagar får det bli nu och sen ska jag köra 5:2 några veckor med lågkolhydratkost de andra dagarna så får vi se om det händer nåt. Du har din tatuering att se fram emot och jag en klänning...
    Lycka till på oss! // Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg